Lunch - hjälp!
Jag är fullständigt hopplös och glömde en bra lunch hemma.
nu måste jag ge mig ut på stan och hitta ngt enkelt, snabbt o inte alltför kladdigt att äta på jobbet. Är det ngn som har några enkla o snabba tips…? Jag är trött på rostbiff med tillbehör, sashimi mår jag plötsligt illa av bara jag tänker på det… suck. Grillad kyckling är för kladdigt där jag ska äta det (på mitt rum).
Finns det några andra förslag - för såna här situationer som säkert kommer att uppstå också i framtiden…? (förutom då att planera o ta med hemifrån)

Keso och kallrökt lax samt avocado är gott tycker jag.

avokado, ost typ babybel,nmakrill på burk, ölkorv det är det enda jag kommer på såhär direkt

Baguett med fyllning. Man använder brödet som tallrik, äter resten med en gaffel och slänger brödet sen.
Detta är alltså för de som inte är så jättestrikta.
Fabricati diem, pvnc!
Sallad. Jag har precis ätit en kycklingsallad med fetaost och currydressing.

Färdig pastasallad & 1-2 små paket smör. Pilla bort pastan, häll bort dressingen (brukar innehålla socker och dåliga fetter), klicka på smöret.
Fabricati diem, pvnc!
Oj tack för alla era tips! JAg hann bara läsa #1:s förslag innan jag gav mig ut (var ju lite sen med att lägga in frågan….), så det blir lax o avokado (keson är jag inte så sugen på nu, får väl göra polarbröd av den istället).
men ska komma ihåg de andra förslagen för det här lär ju hända igen (alltför ofta….). Fast tycker inte ni att det där med baguette o pasta är lite slöseri - man pillar ju bort halva maträtten…?! Alltså inte att det är bättre att äta allt utan att köpa ngt där man kan äta allt (men det är ju som sagt det svåra!)

#6 Javisst är det slöseri, att säga något annat vore lögn. Men står man där på bensinmacken och stirrar på kylskåpet och sallads&smörgåsbaren och klår sitt huvud med "Bläh! Och vad av allt det här kan jag äta??!"
så får man göra det bästa av situationen.
Att plocka ur en baguett (en jättefin med massor av räkor) gjorde jag en eftermiddag när jag fikade på konditori med några kompisar. Allt annat var det socker i - gången innan dissekerade jag en jordgubbsbakelse=åt jodgubbarna & lite grädde, dumpade resten.
Fabricati diem, pvnc!
Kebabtallrik med bara kött, sås och sallad är en annan bra grej att ta till när det krisar på stan.