Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2276 ggr
Fnyfniken
0

Krillolja, sälolja, omega-3...

Jag vet att det finns massor av trådar om det, men det jag undrar är egentligen om någon av säl- eller krilloljorna är smak- och luktfria? Jag skulle vilja ge till min son, men han gillar absolut inte den fiskiga smaken, eller smaksättningarna som ska skyla över det i t ex Eskimo-3. Är krillolja eller sälolja lika bra och smakfritt?

MaMaMade
0

Jag skulle också vilja få i barnen det. Flickorna kan jag lura i men inte Sonen.

Fnyfniken
0

Är det nåt med pojkar och kosttillskott?

MaMaMade
0

Smaken…han känner av *allt*! Det jag hade hemma hade ngn äcklig tuttifrutti-smak. Mellis åt det m god aptit…vi kallar alla tillskott i oljeform för godisolja…sätt ordet godis framför o hon äter det! Men storebror…o han äter så lite fett så han skulle behöva lite extra där det går.

Fnyfniken
0

Min stora kille (han som är 36 och far till barnet Flört) känner också smaken på allt. Han kan känna om jag bytt fabrikat på buljongtärningen i köttfärssåsen.

MaMaMade
0

*Oj*! Där är min Guben på neanderthal-nivå…tror inte att jag skulle klara av det heller.

Fnyfniken
0

Vi har ett matkonto på 6500:- i månaden utan att gå ut särskilt mycket. Allt ska vara det absolut bästa, ekologiskt och utan tillsatser. Längst lagrade parmesanosten, mest autentiska sardellerna, etc. Inte mig emot, men han har på samma gång mage att undra vad det är som blir så dyrt och varför andra har mindre matkostnader. När jag föreslår bruna bönor och falukorv backar han…

greensis
0

Sälolja smakar riktigt kväljande *uärrk* flytande, men finns som kapslar. Min snart-6-åring klarar att svälja dem. Sonen grimascherar men sväljer snällt EskimoKids (apotekets) eller EyeQ och han får något efter att skölja bort smaken med.

Själv äter jag sälolja för att jag är allergisk mot de flesta sorters fisk och får nära nog allergisk chock av fulldos fisk-baserade omega-3 preparat. Det kanske inte är lika bra innehållsmässigt, men jag har inget alternativ.

Krillolja har jag inte testat.

Fabricati diem, pvnc!

Fnyfniken
0

Tack för den infon, då ska jag inte köpa sälolja till sonen. Jag kan ju ta kapslar så för mig spelar det ingen roll. Men att få i honom det, han är 1,5 så han sväljer inga kapslar!