Ugnsomelett - recept?
Har någon det?
(sökte och hittade ett recept, samt en tråd med 142 st inlägg och det hinner man ju inte leta i…kan man söka "i" en tråd förresten?)
Receptet jag hittade var någon slags rulle med köttfärs som lät oändligt gott, men jag skulle vilja ugnsomeletta till något som man direkt kan ha typ lax, skinka i etc…
Vore kul om någon har ett? (Googlar man så innehåller det jag sett mjöl…blir väl nästan pannkaka då?…i alla avseenden…
)
Ha det!

Jag gör en ungsomelett med ost i.
2-3 ägg
2 dl crème fraiche
1 dl riven ost
Gräddas i ugn i 200 grader i ca 20 minuter. Ibland blandar jag i skinka och broccoli. Lycka till.
För att söka i en tråd klickar du först var som helst inuti den tråden.
Sen kan du gå in på Redigera (Edit) > Sök på den här sidan.
Kortkommandot på mac brukar vara äpple + F, så har du inte mac är det kanske ctrl + F.
http://Pasis laxlåda är smaskens!

Min ugnsomelett gör jag på följande vis:
1dl mjölk per ägg, man gör så stor sata mantycker passar
Anledningen till mjöl är vad jag lärt mig är att om omeletten får stå en stund blir det lite vatten i botten på formen. Det går att komma ifrån det om man sjuder upp mjölken innan man vispar ihop den med äggen.
Lycka Till!!
Tusen Tack hörni!!!
blir det som ugnspannkaka, eller?

#7 Nä inte riktigt, äggstanning helt enkelt.
Åh Airam, din omelettrulle med jägarstuvning är gudomlig!!! Tack för att du påminde om den!

Jag blev sugen och rörde ihop en omelett. 4ägg, 1 dl vispgrädde, lite citronpeppar och så riven brännvinsost. 200 grader i 20 minuter var perfekt. Detta fick bli min middag, utan tillbehör. 1000 kcal, 6 g kolhydrater och ett ratio på 2,2.
/SSS