Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 623 ggr
parsley
0

OT Felkonstruerat kök?

Ursäkta en dum fråga. Men i mitt kök (vitt laminat från mitten av 1980-talet) så sticker köksluckorna ut lite i förhållande till diskbänken. Överkanten på köksluckorna blir alltså blöt när jag diskar + att köksluckorna lätt blir smutsiga (OK, det kan ju bero på att laminatet har sina år på nacken). Ska ett kök vara konstruerat så här eller vore det smartare om köksluckorna satt en bit under diskbänken? Hur är era kök konstruerade?

Ulf-S
0

Självklart ska skåpdörrarna sitta i kant med, eller ännu hellre innanför, diskbänkskanten! Allt annat är felkonstruerat! Det säger sig självt…

Wildrat
0

Det som konstruerat köken har nog aldrig städat själva precis som det mesta som finns i hemmen. Spisar tex är alldeles felkonstruerade. Hopplösa att göra rena. För att inte tala om badrum… Suck.

parsley
0

De underskåp som sitter under arbetsbänkar / bänkskivor sitter kant i kant. Dels syns det, dels har jag kollat med vattenpasset. Diskbänken är några mm för grund eller underskåpen under diskbänken några mm för djupa. Någon smart idé på hur man fixar det?

miagumman
0

Ingen trevlig ( läs händig ) karl som du känner du vill bjuda över på middag nån kväll….? Flört

lizzzie86
0

I väntan på nån händig karl kan man öppna skåpsluckorna på vid gavel medans man diskar så rinner det bara på golvet.

Lisabet
0

Har du inte en kant på diskbänken som sticker upp och hindrar vattnet från att rinna över kanten?

Ulf-S
0

#6: Jag vet ju inte hur det är med parsleys diskbänk, men jag har en specialbeställd rostfri diskbänk som är helt slät. Snyggt, men man får försöka diska och skvalpa försiktigt…

Mervi
0

Jag har inte heller någon kant med dörrarna är liksom lite innanför.

Bra ide att ha dörranran öppna när man diskar.

parsley
0

Jodå, jag har en kant på diskbänken, men ibland verkar det inte vara tillräckligt…Fundersam Bra kvinna reder sig själv, precis som en bra sås.