Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1095 ggr
joocee
0

Snurrig och illamående

Är inne på min andra dag utan kolhydrater.. eller ja, lite kolhydrater har jag ju ätit (ägg, äpple, hallon) men jag brukar äta rena kolhydrater så som pasta osv vanligtvis.

Hur som helst, jag känner mig snurrig och illamående. Normalt?

Pasi
0

Japp, och värre blir det!Räcka ut tungan

joocee
0

haha jasså? Jag är ju ett riktigt godismonster i vanliga fall.. så ja.. abstinens kommer jag att få! Lättare att sluta röka än att sockersluta..!

Pasi
0

Jag tyckte det var lättare att sluta med socker faktiskt…visst, man fick en fruktansvärd baksmälla i 3-4 dagar men inget direkt sockersug eftersom man kunde proppa i sig massor av grädde och god ost istället.
Vad skall man ta istället för ciggen!?!?Skrikandes

[imba]
0

Hallo!

Känner likadant!! Min andra vecka nu,, nästan samma reaktion som när jag slutade röka för ett år senLedsen Blir nästan lite nervös och nojig… men som jag förstått så ska de gå över efter en stund.. vi får försöka att hålla ut och lita på att det är så!

joocee
0

Ja, men får försöka stå ut. Jag har förlorat 1½kg på en dag, ren vätska såklart. Inte så konstigt att kroppen blir påverkad.

I stället för ciggen tränar jag ;-) Vette tusan hur det ska gå till nu bara, kommer svimma känns det som.

[imba]
0

ta det inte så hårt! var snäll mot dig själv och fyll på med fett och proteiner,, laga lite mysigt tillåtet godis när det känns som värst, det bästa för mig var att tänka en liten stund i tagetGlad

kämpa på-du klarar det!

Medlem
0

Helt normalt. Jag känner fortfarande lite illamående, yrsel och koncentrationsvårigheter, men nu är det mkt bättre. Började med LCHF 12 Jan.

joocee
0

#7 hjääälp om man ska vara "bakis" sååå länge kommer jag aldrig stå ut!

MaMaMade
0

Det är väl inte säkert att du kommer att må dåligt så länge. Det skiljer en hel del mellan oss här på KiF. Själv mådde jag bara dåligt i 1 v, lätt yrsel o sug i magen. Blir däremot på lyset av för mkt snabba kolisar numer (efter 7 v), har lullat runt hela em pga 3 tsk blåbärssylt idag! Flört

Medlem
0

#8 Ingen vet hur det blir med dig :) Alla vi är olika och det är bara att ha tålamod för hälsovinsterna är övervägande.

joocee
0

Jag ska kämpa på! =)

Margareta
0

Hur går det? Det har gått en vecka nu!

Numer pensionär i Nynäshamn