Var ska jag mäta?
Nu undrar jag var jag ska mäta mig om magen.
Ska det vara över naveln eller ska det vara under naveln, där det är som störst?
Har tittat på "Du är vad Du äter" och där mäter dom olika, både före och efter.
// Shintaida
Jag frågade och fick svar om att man ska mäta där det är smalast, dvs cirka 5cm ovan naveln.
Det bestämmer du väl själv? :) T.ex. direkt under brösten, midjan, magen. Det beror ju på var du själv tycker det känns lättast att komma ihåg.
Jag har 3-6 olika ställen, beroende på om jag orkar mäta allt. ;)
Jag mäter över brösten/armhålorna, under brösten, mage ovanför naveln, vid naveln, mage nedanför naveln. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Oj, jösses! DÅ blir jag minsann mycket smalare!! Vad kul! 
Det var många ställen, det!
// Shintaida

Jag mäter på naveln, för den är liksom alltid på samma ställe, man kan inte missa.
#4 ebet
Ja, det har Du helt rätt i. Börjar den flytta sig, kan man börja undra!
// Shintaida
#3 Tja, jag är rätt kurvig så det blir konstigt om jag bara har ett ställe att mäta på. Men det måste ju inte du göra heller…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag brukar mäta midjan där den är som smalast och stussen där jag är som allra bredast..