Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 941 ggr
parisjetaime
0

Vanor

Jag är en sådan där person som älskar att ge bort saker. Jag vet inte varför och jag förstår inte varför jag är så. Jag kan ge bort saker utan anledning för jag tycker så mycket om att se det där överraskade ansiktet.

Jag har också alltid varit en sådan där person som blir överlycklig om det är ett bra pris på någonting och nästan handlar bara för att priset är så utomordentligt bra!

I söndags gick jag in på ica vid tunnelbanan (inte den där vi normalt handlar) och de hade världens priser på olika sorters choklad! Choklad som jag inte äter. Vad gör jag? Jo, jag köper en ask med belgisk choklad formad som hjärtan (säkert jättegoda) och två minichokladaskar bara för att de var söta och tänker "jag kan ju ge bort dem".

Sedan kommer jag hem och tänker "varför ska jag ge bort saker jag själv inte skulle vilja ha? Jag vill ju att andra ska äta som jag gör också oavsett om de skulle bli glada av att få lite choklad"
Jag konstaterar att jag kan ha kvar dem själv att bjuda på när jag har kompisar här så nu står de där, mina små askar och väntar på att jag ska få besök. Jag känner mig inte sugen alls själv,det är jag nästan stolt över för jag har alltid varit en chokladälskare.

Jag köpte blommor till min mamma idag. Jättefina Mimosa! Glad

MaMaMade
0

Jag har tagit undan ett par godisar ur barnens lördagsgodispåsar, de där som jag faktiskt en ggn tyckt om. Sedan har jag lagt dem strategiskt i ett köksskåp som jag öppnar flera ggr/dag bara för att testa mig själv. Det går bra att stå emot.

Man känner sig stolt (o förvånad) när suget inte infinner sig o man avstår. Lycka till m dina "frestelser"!

Yakamoto
0

Jag överlevde en hel dag på konferans utan ett enda litet snedsteg. *ååå dessa underbara fantastiska dignande fruktskålar*

Torpet
0

Både idag o igår kom det varor till affären som jag skulle plocka upp..massor med godis…hur jobbigt som helst, men jag klarade av det utan att smaka på något..känner mig rättså duktig.

MaMaMade
0

Duktigt tjejer!

miagumman
0

Jag gruvar mig lite för påsk efterssom det har varit en "lösgodisfrossarhelg" för oss tidigare….Jag blir automatiskt godissugen när jag bara hör ordet påsk…..Vad ska man nu mumsa på när alla goda små drage´ägg är bannlysta….?Gråter

Mannen tycker att vi kan unna oss godis på påsk om vi vill men det känns lite vanskligt med tanke på att vi varit utan nu i 6 veckor….

parisjetaime
0

Påsk är ju ett utmärkt tillfälle att svulla ännu mera ägg:D
Varför måste påskägget innehålla godis? Man kan ju ha skojigare saker däri. Godis får oss att må dåligt. Vem mår bra av att får ett halvkilo godis i ett pappägg, egentligen?

andreas0
0

precis, påsk är ju äggens högtid, och det passar ju oss prefekt! Glad

miagumman
0

Hm….Jag tänker oxå frossa i en massa ägg samt all annan god lchf-mat men det är ju sötsuget som ställer till det…Får lite av sorgkänslor när jag tänker på att inte mumsa påskgodis som förr i tiden. Ungefär som att fira julafton utan julmat…Påsk förknippas så starkt med godis för mig och det är ju det som återkommer nu när den tiden är i antågande. Shit, jag som trodde suget så gott som var över! Hoppas verkligen det går över…

DrAnna
0

#8# eftersom du får sug bara vid tanken så tycker jag inte du ska planera avsteg till påskgodisätande, det blir bara problem. Försök tänka positivt och planera för god LCHF-mat till helgen istället.

miagumman
0

Ja, ska verkligen försöka med det och mota Olle i grind. Får hoppas han inte slinker in på nåt vis ändå!!

blodtopp
0

Då får du ge honom på käften ;o)