**Trött, håglös, orkeslös**
Är inne på 5:e veckan och varit så ofattbart trött på dagarna i ett par veckor nu. Sitter på jobbet och är alldeles tom i blicken, måste koncentrera mig ordentligt på bilkörningen för att jag är lite "väck", somnar nästan varje dag i soffan om jag lägger mig ner mm…
Nån som känner till om man kommer in nån slags trötthet pga att man inte äter kolhydrater längre?? Eller kan det bara vara en slags vårtrötthet tro???
Tur att jag bara jobbar ett par få timmar om dagen för annars hade jag legat risigt till.
Helt normalt! Jag kände mig precis som du beskrivit. Det går över ska du se. Vad som hjälpt mig var att äta mera och dricka mycket.
Var inte orolig :-) Lycka till!
21.1. började jag äta enligt lchf och jag har precis som du Cattis77 varit otroligt trött på sistone, i ungefär en vecka skulle jag tro. Vill helst av allt bara krypa i säng direkt jag kommer från jobbet.
Jo, tycker nog jag känner igen det.
Hej Cattis77!!
Jag vill absolut inte skrämma dig, men för mig tog det 13 veckor på den här kosten innan jag kände mig som "folk" igen.
Så det kan ta tid! Men med facit i hand, så är det helt klart värt det! 
Puffar litet för den här tråden!
Jag är inne på tredje veckan och allt sug är borta, den bra mättnadeskänslan kvar. Men jag är som flera vittnar om jättetrött och väldigt seg i kroppen. Är i ketos, men inte har jag ännu blivit hög av ketonerna inte! Gissar att kroppen har krismöte om varifrån den ska ta enegi och ännu inte realiserat sin handlingsplan fullt ut. Några dagar har jag faktiskt varit sådär trött som jag minns att jag var när jag var nygravid. 100 år sedan känns det.
Är den någon som kan vittna med litet tidsperspektiv, och helst inte komma med 13v veckor när det kan tänkas vända….?
Jag har kört i två veckor i morgon, och igår var nog första dagen då kroppen inte krävde sömn under dagen, och det var trots långt och ansträngande möte under eftermiddagen. Så det rör på sig snabbt för min del, märker skillnader från dag till dag, vare sig det är positivt eller negativt.
För mig gick övergången på mindre än 5 dagar, och den verkliga tröttheten / huvudvärken varade bara i 12 timmar. Tänk så olika det kan vara.
Första veckan hade jag också huvudvärk och värk i kroppen och det var nog klassiska abstinenssymtom. Det gick över dag 4 men fron v 3 har den här tröttheten kommit. Det är mer en seg känsla, att jag går på sparlåga och den där piggheten som brukar komma när man tappat sina första fem kilo och lättat litet lyser med sin frånvaro. Känns som jag väger ton när jag går i trappor tex. Ingen som känner igen sig?
Jag känner igen mig och det tog ett tag innan det gick över. Allra helst i benen vid uppförsbacke eller trappor.

Jag är inne på min fjärde vecka. De första två veckorna var jag i perioder tröttare än normalt, och hade dagligen lite "lågt blodsocker" till och från. Nu känner jag mig normal igen. Vid träning (löpning och spinning) känns musklerna väldigt sega och orkeslösa de första minuterna men efter c:a 5 minuters "hårdkörning" piggnar benen till lite igen. Upplever då samma ork som innan LCHF. Pulsen har legat betydligt högre än normalt vid löpning på sista tiden, men det beror antagligen på div. pollen i luften (är pollenallergiker.)