Skinkstek, hur torrmarinera?
Oljan slut, ska smaksätta skinksteksskivor som vi ska grilla imorgon. Förslag tack, totalt hjärnsläpp.
Lägge den under kötträtter så kan förslagen läsas av andra som även de fått idétorka…
Smält smör och krydda och häll över dem i. Sedan när du steker smälter smöret igen. Hepp!
Börjar det inte brinna alldeles hemsk i grillen om jag använder smör? Oljan går ju att torka av lättare än smör som stelnat.
Måste du ha olja? Prova med en skvätt rödvin eller krossade tomater. Smöret kan du ju göra kryddsmör av istället…

Torrmarinerar gör man ju utan olja/smör, annars är det en vanlig marinerad. Lägg skivorna i en plastpåse med kryddorna. Skaka runt, låt ligga ihopknuten i kylen ett tag.
Fabricati diem, pvnc!
#2: Tja, jag föredrar de där kortvariga lågorna när fettet dryper ned (om man grillar ute, då), de hinner inte bränna men ger god smak. Annars får du skrapa av det mesta smöret och servera som kryddsmör
.
Har inget vin hemma o 3 mil till bolaget…det man köper på affärern gör inte mkt för smaken tycker jag. Inga tomater hemma heller…kolisar o Guben är allergisk mot dem.
Tror att jag gnider in liiite balsamvinäger för att få kryddorna att fastna.
Tror jag har en citron kvar; citronskalsrasp, pressad vitlök o finhackad gul lök lutar det åt.