Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1943 ggr
Kaela
0

Blir duktigare på detta

Hej!

I helgen var vi iväg på en biltur (100mil) lörd till söndag. Min vana trogen köptes en påse smågodis. Tänk….tidigare hade den påsen varit slut på första halvan av bilresan men inte nu!!!! Den räckte i 100 mil och det fanns godis kvar även när vi kom hem!

Tydligen har mitt behov av socker minskat! Inte för att jag är superduktig på att avstå kolhydrater men jag har i alla fall minskat ned på kolhydraterna.

Håll med om att jag var lite lite duktig! :)

Kaela

blodtopp
0

Bra jobbat!!! Och snart kommer du inte ens vilja ha med godis i bilen utan klarar dig helt utan =)

Kaela
0

blodtopp

den dagen längtar jag efter! Vilken befrielse det skulle vara!

Aniara4
0

Jag tycker också det var duktigt! Jag har också varit en smågodisfrossare, och för mig funkade det att minska gradvis innan jag slutade helt. Nu när jag vid sällsynta tillfällen stoppar en godisbit i munnen tycker jag det är så sött att det känns nästan frätande i munnen!

Nästa steg blir att köpa något annat än smågodis till bilresan - och det kommer du också att klara galant den dagen!

MaMaMade
0

Heja på! Glad

Mervi
0

Duktigt av dig.

Jag kan inte äta något godis för då väcker jag sockermonstret. Kan inte som du bara äta lite av det.

Skogiz
0

Åh gudars… Förr åt jag lösgodis på långresor tills jag mådde illa. Varje gång. Bläääh.

Nu vet jag inget bättre än ostkuber, köttfärsbiffar och färdigskuren karré. Perfekt bilmat.

Tombola
0

Jag kan frestas av godis ibland men till skillnad från förr så smakar det inte lika gott och man märker att man mår lite "pyton" efter ett relativt litet intag.

Detsamma gäller chips och annan bröte.

För att inte tala om öl, jag kunde dricka nästan obegränsade mängder förr men det smakar inte alls numera, 10 starköl på 3 år är inte så mycket,,,

Även känsligheten för färg & lösningsmedel, avgaser o s v har ökat. Förmodligen var man så förgiftad förut att man inte märkte av lite extra gifter,,,,

Mervi
0

Smaken ändras så klart. Jag har märkt efter rökstoppet för 8 års sedan att jag är jättekänslig för alla lukter, gaser, rök osv.

Jag åt lite mörkchoklad för några dagar sedan, det var äckligt kött, blev illamående och fick huvudvärk.

MaMaMade
0

Smakade en klunk öl av Guben för ngn v sedan. Det var hur gott som helst, smakade mer o friskare än förut men jag nöjde mig m en klunk. *Duuuktig mig*! Skrattande

Har varit doftöverkänslig i 15 år nu så jag har inte märkt ngn skillnad…än…men det kanske kommer.

Har däremot ett otroligt chipssug som kom smygande för ngn v sedan.

Kaela
0

Tack ni är alla så uppmuntrande och positiva

Kyss

reamdn
0

Godis behöver väl inte nödvändigtvis vara KOLHYDRATER? :)