Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4448 ggr
Stenbockstjej
0

Storkok att ta med?

Hejsan.

Om 2 veckor ska vi åka upp till stugan i Lappland och då tänkte jag att jag skulle laga i ordning en massa mat som man kan ta med sig upp så man inte behöver laga så mycke mat där uppe utan bara ta fram å värma. Men jag behöver förslag på vad det kan va för mat som man kan göra.

Tacksam för svar.

MaMaMade
0

Köttbullar/biffar m olika smaksättning, köttfärslådor.

Grytor gjorda på olika slags kött o smaksättning. (Boef Bourgogne, skinkgryta Virginia; grytbitar, vitt vin, vatten, ev buljong, lagerblad, salt o rosépeppar. Servera m en blandning av creme fraiche, vispad grädde, lite salt o krossad rosépeppar.)

Gör några olika marinader till olika sorters kött o släng ihop strax innen ni åker. Ta fram ur kylen allteftersom o grilla ute. (Börja m kycklingen, sedan ev fläskkött o spara nötköttet till sist, ur hållbarhetssynpunkt.)

Gör en skinka el tjälknul att ha som plockmat.

Ladda m ägg, bacon o en massa olika goda ostar.

Laxfilé är snabbt o enkelt, från frysen in i ugnen o smäll på lite smaksättning när den har tinat någorlunda o låt den sedan stekas färdig. (Vår senaste favvo; salta i strö över strimlad purlolök i massor, häll över olja o ev några msk honung om man inte kör helstrikt.)