Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 5883 ggr
Trollbus
0

Billig kokosolja?

Jag har nu googlat runt och försökt hitta billig kokosolja i någon nätbutik. Men den är ju jättedyr! Har inte råd att betala runt 160 kr för 400g. Någon som vet var jag kan hitta billigt på nätet eller i butik i stockholm?

Ulf-S
0

Gryningen på Folkungatan (alldeles bredvid korsningen Östgötagatan) har kokosolja i olika prisklasser.

Trollbus
0

Det låter bra. Har du någon aning om ungefär vad priserna ligger?

molana
0

Det är billigare med kokosoljan utan smak.Det är den med smak som är dyrare.

Ulf-S
0

#2: Uj, det var en svår fråga… Jag håller ju inte koll. De har olika oljor med och utan smak från olika tillverkare, men de har åtminstone en ekologisk som är bra mycket billigare än den jag brukar köpa (jag köper oftast Garden of lifes ekologiska som kostar 170:- för en knapp halvliter).

Dessutom har de även små askar så att man kan testa innan man köper en bamseförpackning.

Bengt-Olov
2

På senaste hälsokonferensen på Hälsans Hus var det en dam där som sålde ekologisk kokosfett - och hur billigt som helst. Undrar om jag inte gav 30 spänn för burkar om 400 g. Har ju ingen garanti för att det verkligen ÄR bra grejor. Fast det kanske kan vara värt att pröva: Gerimax, 08 - 55019746, dorimax.se. Hittade inget om kokosfettet på hemsidan, men det kan ju vara värt att slå en pling…

sarag
0

Hos Örtapoteket

http://www.ortapoteket.se/search.asp?keyword=kokosfett&=S%F6k

kan du handla 400 gr för 59;-

Detta med Kokosfettet kommer upp med jämna mellanrum. Hur det kan användas och vart man kan handla.

Så en uppmaning till Margareta eller någon annan som kan denna sidans alla funktioner - att vid tillfälle lägga in alla dessa uppgifter.

Också den att vissa kan vara känsliga för kokosfett i början. Vissa kan behöva tillvänjas!

MimLan
0

På Daglivs vid Fridhemsplan såg jag ekologisk från Biofood, 500 gram för 40:-! Fanns bland hälsokostprylarna nära rulltrappan på plan 2.