Jordgubbar - mest socker?
Hej!
I helgen var mamma pa besök och vi köpte en ask jordgubbar för att festa till det pa kvällen. Jag hade bestämt mig för att ta en enda (eftersom jag äter strikt…). De luktade himla gott, var fasta och fina i köttet. Mamma at med stor glädje, goda för att vara "vintergubbar".
Jag valde ut en vackert röd gubbe, tog en tugga… Hrm. Konstigt. En tugga till - en liten…. Sen lät jag resten ligga. Det gick inte! Det smakade som värsta söta godiset och det var alldeles för sött!! (Kan intyga fran mamma att de inte var speciellt söta alls, som vintergubbar sällan är…)
Otroligt. Jag som missbrukat allt vad sötsaker heter tidigare, i vansinniga mängder. Inte ätit socker i form av godis osv. sedan juli 2006, men slutade inte med frukt osv förrän i höstas. Har ätit enstaka hallon sedan dess med. Men oj vad smaken förändras! Sa för alla sockertokiga - det finns verkligen hopp med LCHF! :)
Mm, jag hade samma upplevelse med frysta hallon. Måste faktiskt läsa på paketet, trodde på fullt allvar att jag fått tag på färdigsockrade hallon..
:)