OT- Tycker synd om mig själv
Jag har blivit förkyld
. Feber och ont i lungorna. Försöker undvika att hosta eftersom det gör så ont. Klarar mig dåligt utan halstabletter så nu har jag ont i magen av dem. Är inte sugen på mat så jag blir illamående av hunger…
Det är ju tur att man vet att det kommer gå över men just nu är allt skit. Det är ju också typiskt att det kommer när man absolut inte har tid att vara sjuk.
Nån som funderat på varför man inte känner för att äta fett när man är sjuk? Jag har total avsmak för allt fett. Brukar gilla grädde i the men just nu bidrar det till mitt illamående, bacon och ägg till frukost är inte att tänka på och annan fet mat? Glöm det…
Äsch då, inte roligt med förkylning. Jag har klarat mig hittills (ta i trä). Jag brukar dock inte vara förkyld ofta, en gång per år kanske. Nu jobbar jag på apotek, där både arbetskamrater och kunder snörvlar nåt alldeles förskräckligt för tillfället.
Jag har inte provat kaffe med smör i än. Fick kväljningar i början här när jag läste om det, men nu ska det provas. Är det nåt som skulle kunna gå ner hos dig..? Eller varm äggmjölk med kanel och några korn vaniljsocker? Té med smör istället för grädde..?
Krya på dig!
Usch jag vet precis hur det känns när man har ont i lungorna. Det värsta är att när jag en gång förklarade för min läkare att jag hade ont i lungorna och i luftröret sa "man kan inte känna smärta där" 
Jag tycker du ska använda sesamolja för att haösen bli smörjd så du inte tar för mkt halstabletter i onödan. Sesamoljan kan man få lite av när man precis öppnat en tahiniburk. Turkiskt kaffe med smör smakar heeelt annorlunda. Mycket gott kan jag lova.Prova det.
Krya på dig
Krya på dig! Har du provat kolloidalt silver. Den brukar jag ta lite så fort jag känner att en förkylning är på gång. För mig brukar det göra nytta.

Krya på dig kramar från miagumman!!

Krya på dig. (Är det inte fantstiskt med en generös omgivning som delar med sig av sina virus och bakterier?
)
Fabricati diem, pvnc!
Krya på dig, drick mycket. Om du inte klarar av fett så låt bli bara du också låter bli kolhydraterna så du inte väcker sockermonstret. Buljong brukar vara gott att dricka.
Ibland känner man inte för att äta något varmt, så kall Creme fraiche 34% är lättätet, lent o gott o fett.Iskallt vatten med lite citron eller hett vatten med citron o ett uns honung lindrar hosten. Man ska dricka mycket , då blir slemmet mer lättflytande och lättare att hosta upp
Ska köpa citron, honung har jag redan. Ingefära ska väl hjälpa också? Ska köpa sån också. Och sen ska jag köpa det enda jag kan tänka att stoppa i min mage just nu även om det inte är det bästa, Proviva Blåbär. Får hoppas det lugnar magen så jag kan äta annat också. Orkar inte vara "duktig" och pressa i mig fett…
Tror det är det som ställt till det för mig. Är allergisk mot mjölkprotein och har fått i mig ganska mycket sånt senaste dagarna. Jag tror det satt mitt immunförsvar ur spel så visusarna fått härja fritt.
Tack för alla "krya på dig", de känns bra. Håll tummarna för mig också, nu ska jag (sjuk och dan) till endokrinologen och slåss för att få andra mediciner!