Frank Nilsson i Åsele
En av mina arbetskamrater har lyckats få Vuxenskolan att ta hit Frank Nilsson.
Finns det några intresserade LCHF:are här i närheten så föreläser han på Åsele Folkets Hus torsdagen den 28/2 kl. 18.30.
Önskar jag bodde närmare, men tyvärr… Hade varit intressant!
Bor iofs i Vindeln men det blir en bit iaf, särskilt när man ska hem på kvällen.
Har en kompis som är barnfödd i Åsele, släkt m ögondr där.
Puttar upp detta, kanske det finns någon.

Har jag möjlighet så åker jag nog dit. Är ju bara 10 mil.

Känns lite pinsamt att fråga men jag vet inte vem Frank Nilsson är, vem är han? Är han intressant? Jag anar att jag kanske borde veta vem han är…
Jobbar till kl. 18, den dagen. Men men får man glida iväg en kvart tidigare så ska jag nog hinna utan problem. Vi får se…

Puttade upp FrankN s' tråd om skolmaten.
Frank är med här på Kolhydrater. Titta in på hans hemsida:
http://www.livlinan.eu/html/evenemang.html
Ska man måste dra iväg månntro…kanske man kan få syrran med döttrar med sig… Om inte annat för att få träffa andra härifrån. Åker jag måste du komma Pasi…har inte fått kläm på din bild än! Ofast brukar den ju vara helt fel men dig kommer jag inte åt på ngt sätt! 

MaMaMade - Har jag möjlighet så åker jag (kommer komma en del som kan sätta käppar i hjulet framöver)….och orsaken är ju faktiskt främst för att träffa andra.
Frank Nilsson är den som brukar inleda föreläsningarna på de hälsodagar som anordnats ett flertal gånger i Stockholm. Han är särskilt påläst på vilka fetter vi äter och varför.
Sen man hört på honom är det svårt att äta margarin kan jag säga. Har man redan förstått det så kommer man även att ha koll på omega6/omega3 och var de fetterna finns/inte finns.
Numer pensionär i Nynäshamn

Flyttar fram den, nu då det snart är dags.
Kostar det något? Nån som ska dit från Lyckselehållet?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det är nu på torsdag!
Mitt sällskap verkar backa…de hörde fel på Åsele o Åmsele. 17 mil till Åsele o bara 8 mil till Åmsele så det blir för sent för dem som ska upp o jobba. Själv vågar jag inte köra bil så sent o i mörker, ensam. Blir så trött o sedan har jag fått så dåligt mörkerseende… Ville så gärna fara! 
Äsch! 17 mil i Norrland är ju bara som till närmsta bensinstation eller vårdcentral!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Milen räds jag inte…men att somna bakom ratten däremot! Ser ju dessutom dåligt o så virrar det omkring massvis m renar efter vägen där just nu…förutom älgar…det blir liksom ngn grej för mkt för mig…gammtanta… 
300 km för att träffa Pasi… gränsfall… 

Jag är upptagen….just den dagen, så det blir över 30 mil utan att träffa mig.

Är det bara jag som tänker på "Robert Lind i Kramfors" när jag ser den här trådrubriken?

Jag kan förstå liknelsen…men vem sjutton är Robert Lind????

Jag tror att han finns, jag känner det härinne, och dessutom har jag tyckt mig höra hans röst. - Jaha, hurdå? - Tja, jag ringde opp'an.

Det kostar 60 kr att lyssna på Frank Nilsson. Väl värda pengar tror jag säkert.
Torsdag 28/2 kl: 18.30
Åsele Folkets Hus

Haha, ursäkta urspårningen, men jag skrev det där om Robert Lind delvis för att hjälpa till att hålla tråden uppe,
Aniara - det är ett bra knep! Jag hängde på…

Tänkte att det är ju snart dags. Alltid lika hjälpsam! 

- Tror ni på Gud?
- Nej, Nilsson.
Jag tror Gud är en kvinna. Dahlqvist!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Inte ens en Pasi. Då är det ovärt, som man säger i mina kretsar.

Du o Pasi får komma till Umeå när vi ska ha träff där istället, el hur!? Kanske vi kan lura dit Frank (var bor du/han) på en föreläsning då? Om inte Kickelina lyckats få ABF att ta hit honom innan dess. El Annika…

Jag tror Frank bor i Umeå.
Kan vi (de som vill komma inkl Frank) inte träffas i sommar i Umeå/Lyckseletrakten….jag skall ändå dit hela sommaren för att vaska guld?
Kom till Lycksele och vaska guld! Jag bjuder på kaffe och nån god skinka eller ost :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Klart jag kommer på kaffe till Lycksele! Du får sända ett telefonnummer eller så innan mitten på nästa månad…för sedan har jag ingen kontakt med internet…(kanske sporadiskt, men inte garanterat)
Givet :)
Frank bor i Övik!

Ja, så var det!
MoDo-land så klart!
Nästgårds!
Gillar ni att forsränna o kasta yxa? Har ett ställe i tankarna…fast då måste ni åt mitt håll. Tror dock att de kan hämta i Vindeln m buss om bil fattas. Annars får väl vi som har bil köra.
Bara en tanke, gillar skogen mer än stan… 

Jag gillar definitivt skogen mer än stan numera. hmm, idiotiskt att kasta iväg sin yxa…..den kan skadas eller komma bort!?
Int behöv du kast´bort din egen! Du får lån´en vettu! 
Umeå eller Lycksele är ju helt okej. Om vi far till Lycksele kan vi ju träffa Pasis kusiner inne på djurparken. (Tolka själv vilket djur han är besläktad med)
Men det bästa är ju att vi struntar i både Lycksele och Umeå och väljer Skellhell istället. Under Festivaltiden blir perfekt! 
#40…. menar du satans hemvist på jorden? Skellefteå? Hurven! Jag är född och uppvuxen där… flydde så fort jag fick chansen… asså.. hur bra kan det vara om man flyttar till Lycksele?

Glennart - Du får passa dig när jag fått låna den där yxan vi pratade om tidigare!

LOL
Endast en äkta finne kan förstå hur ångestladdat mumintrollen är!
Pasi att du vågar skriva i trådarna där Hemul varit framme är faktiskt beundransvärt. 
#43, inte ens då är det en trevlig stad… Är en smula socialt fobisk… så tanken på skelleftefestivalen får pälsen att stå på ryggen… :) När jag var ung (och ja, jag känner mig gammal idag) så rände jag fritt på alla tänkbara festivaler men nu… oh noooo…

Men Skellefteå är en mysig stad. Har jobbat på festivalen…men det var många år sedan…
Jag var lite rädd då jag skrev i trådarna.
Varför är inte hemul här så ofta nu för tiden!?
hemuler är nattaktiva, de brukar kika in där kring 2-3 på natten. Väldigt skygga av sig.
Hemul har en egen sajt numera och hinner inte med oss.
Jag saknar henne och hennes kommentarer.