Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 597 ggr
miagumman
0

OT Miagummans " härliga dag"...

Åkte in till stan i dag för att träffa förs.kassan och läkaren. Hade lite tid över så jag slank in på en affär där dom säljer allt från tapeter till husgeråd och såg en kartong med glas jag blev intresserad av. När jag glad i hågen gick mot kassan för att betala tappade jag helt plötsligt ner kartongen och alltsammans gick i tusen bitar! Generad Shit va pinsamt! Dom såg lite besvärade ut men jag behövde inte betala kalaset som tur var…Jag köpte en ny kartong och stegade skamset ut…

Sen när jag kommer hem slänger jag in min älsklings mysfilt i tvättmaskinen och tar sen ut en pyttepytteliten luddsliten urtvättad bäbisfilt, suck! Den hade krymt till oigenkännlighet! Nu blir det nåt för "katta" att ligga och mysa på istället.

Varför är vissa dagar så här? Händer en grej så följer ofta mer på köpet! Bara att ha träff med fk och läkaren kan ju vara nog så jobbigt!

Nåja, jag fick iallafall hålla en liten föreläsning om lchf-kost för min läkare och hon tyckte det var kul att jag prövade! I min iver gav jag henne även receptet på Nancys nötbröd som verkade falla henne i smaken! Men jag kom på mig själv med att tänka att det kanske va bäst jag taggade ner lite och inte verka allt för "fanatisk" så hon inte skulle komma med förslag att höja medicindosen, inläggning el.dyl….Fot i munnnen 

Nä, nu ska jag och sonen käka millis köttfärsgratäng, om den nu inte har bränts sönder förståss medans jag skrivit det här!! Bäst att snabba sig till ugnen!!!Förvånad

Elaichi
0

Ha ha känner igen det där! Om jag spiller kaffe på mig till morgonen är det alltid samma dag som jag sedan tappar cykelnyckeln…. Jag skyller på kosmiska vågor!Glad

bluegoose
0

Som tur är kan det funka i motsatt riktning också. I dag tog jag bilen in till stan för att gå på ett möte. Jag var lite sen och parkerade inne i centrum för att slippa gå så långt. Naturligtvis visade det sig att jag bara hade 50-öringar i pluskan,  biljettautomaten tog inte kort, det ösregnade och jag började svära inombords… Då hör jag någon som ropar på mig - vänder mig och där sitter en dam i en silverfärgad BMW och frågar om jag vill ha hennes p-biljett.  Hon ville absolut inte ha något betalt för den, trots att biljetten gällde i flera timmar. P-tiden räckte exakt så länge som jag behövde, jag kom i tid till mötet och hade en jättetrevlig eftermiddag.

Tack, snälla dam! :-)

MaMaMade
0

Du hade alltså måndag hela tisdagen, miagumman! Rackarn´s! Men nu har du gjort bort elände för minst 1 månads tid!

Bluegoose; ibland har man tur o tur är det, för hur skulle man annars må…om man bara har otur alltså!?

Trött om ni inte fattat det av min text ovan…Minstan ville inte somna o Mellis hade ont i magen o kräktes på efternatten…*bläää*!