Hej hej..säger väl jag oxo då..
Hejsan hoppsan…jag kan väl också säga hej som sig bör
. Har gått på GI-kost i ca 4 veckor o mår toppen, kanske inte nån viktnedgång (akut vågskräck därför tvekan) men allmänkänslan i kroppen känns underbar. Har dock lite svårt o veta att jag äter rätt o framförallt rätt mängd, har förstått att man kan äta för lite också… Jag har kikat runt lite här o där härinne o jag kan ju bara säga att: VILKEN HÄRLIGT BLANDNING UNDERBARA MÄNNISKOR!!!
Kram från mej…./katika
Hej och välkommen! Jo, här är det en salig blandning av personligheter… Och det finns alltid plats för en till! 
Hejsan, hejsan!
Mät m måttband istället, om du har vågskräck menar jag. Muskler väger mer än fett så det kan ju hända en del utan att man märker det.
Huvudsaken är att man mår bra, el hur!? 
Välkommen!
Numer pensionär i Nynäshamn
Visst är det så! Skönt att man aldrig blir så där proppmätt, däst och spänd efter maten. Nu äter jag och sen är det full rulle som vanligt, inga problem alls.
Välkommen!
Välkommen!
Välkommen!

Tack allihop! Jo jag har tänkt på det där med måttband men…jag känner inte att jag minskat nåt. Men att slippa vara däst o svullen runt vristerna är ju redan det fantastiskt! Jag har dock somsagt problemet att jag inte är hungrig…Ska testa o göra äggmjölken få se om jag får i mej mer då…
Tack än en gång alla ni.

Välkommen hit! En fråga… har du tänkt fortsätta med GI eller börja med LCHF nu?
Jag åt GI i några veckor innan jag började här, och inser att detta är 1000 gånger bättre, godare och lättare att hålla sig till.
Ja, hur du än gör, så lycka till och ha det gott! =)
Jag är också ny på skutan sedan igår.
Det har varit GI för mig också i några veckor. Jag har tappat 3,3kg och 10cm i midjan redan.
Efter att läst en massa om LCHF känns det helt rätt att fortsätta på detta spår. Dessutom känns det som att en massa goda vänner härjar här. Det kan bli ett härligt utbyte av tankar och recept!
Hej o välkommen Blenda01! 

Hej och välkommen till Blenda!
Tackar! Det är lite det jag menar: ett härligt gäng vänner som inspirerar varandra.
Hur många medlemmar är vi egentligen??

Hej! Välkommen hit ni som är nya.
#13, ca 2500 medlemmar, fast många läser bara utan att skriva, och en del är väl gamla medlemmar som inte är här så ofta längre.

Jag började räkna efter lite nogare…o ta mej tusan jag har räknat fel
GI-kost gick jag på i ca 2 o 1/2v men sen gick det "automatiskt" över till mer LC kost…
Har lite svårt med tid o att hålla koll på min gråa vardag (följderna av"känslomässig utbrändhet"
) så jag ber om ursäkt för mitt inledande inlägg. Summasumarum! Jag äter numer LC o mår toppen!
Kram på er alla härliga människor!! 
katika ibland går tiden fortare än man vill …
Oavsett när övergången var är det väl toppen att du mår så bra!!!

Jajamen!! Nu i helgen har jag dock fuskat lite pga hockeycup i 2dagar o väldigt lite tid till tillredning av ätbart o iövrigt svårt o hålla tankarna på mat. Men stramar upp det nu igen.