Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1716 ggr
Iza_the_cat
0

Hjärtklappning!!!!!!!!

Hur vanligt är det med hjärtklappning ??

Har haft det nu påtagligt två kvällar irad samt känt mig Yr

Någon som kan hjälpa mig vad detta kan vara

Margareta
0

Det är jättesvårt att svara när man inte vet så mycket mer.
Abstinens kan ta sig uttryck på många olika sätt, särlskilt om Du tvärslutat med Kolhydrater.

Numer pensionär i Nynäshamn

Iza_the_cat
0

jepp så gott som tvär sluta

Margareta
0

Då blir det abstinens eftersom kroppen skriker efter kolhydrater.

Det fungerar som vilken avgiftning som helst.

dufva
0

Vätskan som initialt lämnar kroppen drar med sig mineraler ut..

Det blir snabbt bättre om du tar ett magnesiumtillskott..

umbra55
0

blodtrycket sjunker också av kosten.. Det går över.

DaMum
0

Jag har haft jättemycket hjärtklappning de första veckorna. Också jag slutade ju rätt tvärt med kolisar. Nu är det bättre, men kan fortfarande få lite sensationer om kvällarna.

Det går säkert över snart! Håll ut och lycka till!

Kram!

Iza_the_cat
0

Mår pyton och skakar i hela kroppen

Detta är inte roligtGråter

Pasi
0

I värsta fall kan du testa att öka kolhydraterna något och se om du mår bättre….men det är troligare att det är som dufva säger, hastig mineralbrist som resulterar i hjärtklappning. Glad

[Saiva]
0

Räcker det med tillskott av magnesium för att häva hjärtklappningen? Eller behövs det tillskott av fler mineraler?

Pasi
0

Min gissning är att det kan behövas tillskott på både kalium och magnesium. Men Dufva vet nog bättre än min gissning….fast jag ville ändå lägga in den för det är så kul att få gissa.Flört

dufva
0

Jag brukar använda dolomitkalk som finns i pulverform hos hälsokosten. En matsked i lite vatten lugnar effektivt hjärtat

Alla som jag vet har provat det har mycket snabbt blivit av med problemet

Det innehåller stora mängder kalcium och magnesium..

Margareta
0

Dolomitkalk har jag förstått att jag skall leta efter.

[Saiva]
0

Bra, då ska jag testa det närsta gång jag får för mig att bli fakir Skrattande

Mervi
0

Har inte du börjat sk fakirkost, eller jag blandar ihop dig med någon annan. Ät lite mer grönsaker och ta lite mjukare start.

Jag äter också dolomitkalk, det finns i mina magnesium/kallsium tabletter.

Iza_the_cat
0

Köpte tabletter idag med kalsium och magnesium idag på Ica Maxi 45kr för 180 tabletter

Inte så faligt dyrt

Tog två när jag kom hem och somande mådde betydligt bättre efter 1½timme.

så jag stoppa i min son en med men bara en 

Sen ska jag börja ta vitaminer och fisklever olja med

Så ak vi se om jag inte kan ro skutan i hamn

Tack för all hjälp

[Saiva]
0

Mervi

Jag testade fakiren för ngn/några månader sen men avbröt eftersom jag mådde så illa så jag inte kunde äta och hade rejäl hjärtklappning. Förhoppningsvis kanske det blir bättre med mer mineraler. Vi får se om jag testar igen :o)

Mervi
0

Jag hade inga sådana problem, men jag tyckte det blev tråkigt. Är väl inte tillräckligt motiverad att köra en längre tid.

annie27
0

Jag har också hjärtklappning. Jag tar sedan flera år tillbaka 400mg magnesium/dag. Får vi inte i oss tillräckligt med kalcium med vår kost? Det trodde jag. Innan jag började med LCHF tog jag en kalciumtablett dagigen eftersom jag då enligt provtagning hade för lågt kalciumvärde. Nu tar jag inga sådana tabletter längre eftersom mitt kalciumvärde ligger bra med den här kosten.

Jag gillar inte heller den här hjärtklappningen!

Cattis77
0

Har oxå dessa extra rusningar som känns som hjärtklappning. Har hållt på i en veckas tid nu och oftast på kvällen. Varför är det så att det kommer på kvällen?