Teknikhjälp
Hur gör man för att göra en tråd av sitt inlägg
Vad skiljer den från ett vanligt inlägg, pricken som gör den lättere att hitta , eller ?? Syns att jag e´ovan med datan va ?

Om du menar pricken längst ut till vänster så såg jag dem för första gången ikväll:-)
De verkar vara så att man ser att det är en enkät fråga..
Detta inlägget du har skrivit här är en tråd. Du startar en tråd med "skriv" knappen längst till vänster på sidan, och ett inlägg gör du genom att svara på någon annans tråd i textrutan under varje tråd.
Du har precis gjort en tråd.
Du menar att du vill göra en "poll" eller omröstning?
I sådana fall har du en liten blå ikon i övre högra hörnet när du skapar en ny tråd.
Blev Du klokare av alla goda råd Valhall?
Numer pensionär i Nynäshamn

Ja lite, fast just nu susar det i huvet , STORM igår utan, ström 14 timmar ………..
Har hittat MinMat, jättebra, men då blev det nya "problem"
*vilka proportioner mellan kolhydrater , proteiner och fett bör man ha.
* hur många kalorier / dag kan va lämpligt om man vill gå ner , vi är en lite/men rund" tant" och en ganska lång man med pondus.
Annars mår vi oförskämt bra, jag fick knäppa BHn ett hack mindre…YIIPIII, Guuben går och speglar sig och har fixat skägget , han har inte så mycket hängkinder.
Ha det gött alla

#5 Proportionerna är lite olika beroende på vad man själv tycker funkar bäst…
Personligen försöker jag ligga på 75% fett, 20% protein och 5%kolhydrater. (Obs! Energiprocent, inte i gram!) Dessutom försöker jag begränsa antalet GRAM kolhydrater till under 10 per dag - men det finns många som klarar betydligt mer än så per dag.
Kalorier behöver du inte räkna. Du ska bli mätt och nöjd, men inte obehagligt mätt. Det kan ta lite tid att hitta rätt, eftersom mättnadskänslan när man äter fet mat kommer med en viss fördröjning. Om man äter som man gör när man äter mycket kolhydrater - alltså för att fylla buken - blir man förmodligen övermätt efter en halvtimme eller så. Det är iofs inte farligt, bara lite obehagligt. ;-)
Om du t.ex. söker på Skaldemans ratio här bredvid, så hittar du mycket mer skrivet om det här med proportionerna…
Hoppas jag inte bidrog alltför mycket till förvirringen nu! ;-)
Lycka till!