Svårt att räkna i Calcounter
Jag har försökt räkna på vadjag äter på en dag för att få fram ratio, men tycker det är svårt . I calcontrol hittar jag inga bra mängder. Hurgör ni? Jag vil gärna att datorn hjälper till med sammanräkningen. Måste jag skriva själv och dividera för att få ner mängden. Tacksam för svar
Du nämner både calcounter och calcontrol?
I calcounter så kan du ju själv lägga till matvaror så det borde inte vara några problem? Eller så är det jag som inte fattar vad du menar och behöver en kopp kaffe till…

I CalCounter finns möjligheten att skriva in mängden (antal) som sedan automatiskt räknas om. Exempel:
Utgångsvikten är smör 100 g eller 5g. Om du då använder 20 g smör kan du under 100g-varianten skriva antal 0,2 eller under 5g-alternativet skriva antal 4.
Personligen saknar jag en omvandlingsfunktion mellan vikt- och rymdmått. Jag vet att 1 dl vatten väger 100 g, men det är svårt att veta hur förhållandet är när det gäller till exempel vispgrädde eller crème fraiche. Inte så stor skillnad, antar jag, men ändå 
Fair Winds and Following Seas!
Testa minmat istället, det finns en länk till den under sektionen "länkar" här på sidan.

Jag har registrerat mig på minmat. Inget verifieringsmail kom, vilket gör att jag inte kan logga in. Nytt reg försök misslyckas eftersom min mailadress redan finns. Jag hittar ingen maillänk till ansvarig för att påtala problemet, (men vederbörande kanske läser här??
)
Fair Winds and Following Seas!
Tack, jag skall prova minimat

om det blir något fel med registreringen så ska du kontakta mig på tbbw82@gmail.com
från den adressen du skrev in under registreringen så ska vi nog lösa problemet.