Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 723 ggr
parisjetaime
0

Dagens funderingar

Idag ställde jag mig på vågen och hade minskat ett kilo i vikt! Hurra!
Sedan skulle jag kolla hur lång jag var, jag kände mig helt enkelt längre. Det visade sig att jag har vuxit en centimeter sedan årets början! Jag som inte vuxit sen jag var 11! Så BMI-värdet ändrades ju en he del denna morgon. Att man vuxit på längden kanske är ovanligt på det här forumet, jag vet inte… ( inte för att någon växer på bredden med den här sortens mat ;) ).

Nåväl, hur illa är det att ha ätit en helt okej stor frukost, till mellanmål dricka te med grädde, inte vara hungrig och äta nästa mål vid 1600?
Jag måste äta innan jag jobbar då jag inte vill äta vid 2230 och kan ju inte äta då om jag äter nu. Är inte alls hungrig… Vad ska jag göra?

Wildrat
0

Ät mat innan du jobbar och sen äter du nånting innan du går och lägger dig. Det behöver inte vara nånting stort men praktiskt är ju om du lagar extra mat till middagen och sparar till kvällen. Bara att värma och äta (eller äta kallt om det går). Då tar kvällsmålet max en kvart att laga och få i sig.

Jennix
0

Hur blir man längre? Det vill jag gärna bli också…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

parisjetaime
0

#2 Jag är 18, man kan väl växa tills man är 20-21, har du passerat den gränsen är det nog rätt kört ^^

#1 Jag kan inte spara maten för jag äter på restauranten jag jobbar på … Det är där problemet ligger men jag får väl lösa det på något sätt :)

maxiq
0

Kan du inte ta med en matlåda hem? Det gjorde jag när jag jobbade på restaurang så mitt matkonto var väldigt lågt på den tiden! :-D

Själv vill jag inte bli längre men jag blir gärna mätt! :-P

parisjetaime
0

#4 mjo, låter bra men får bara käka för 139kr/pass och det är vad de billigare rätterna kostar… mitt största problem var egentligen hur illa det är att inte äta mellan 9 & 16!

Bra där # 4 ;)

DrAnna
0

Det går väl alldeles utmärkt sålänge du ser till att du äter ordentligt och inte får "intehunger" pga att du äter för litet.

Jennix
0

#3  Ahh, det klart… Suck, jag får väl nöja mig med det då. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Loria
0

Alla blir längre under natten, eller snarare kortare under dagen. Gravitationen trycker ihop oss. De som lever på rymdstationerna är alltså längre än "normalt" eftersom de aldrig trycks ihop.

Så om du mäter dig på kvällen kommer du antagligen att upptäcka att den längd du mätte på morgonen är borta.

parisjetaime
0

#8 Nej då :) Jag har faktiskt vuxit! :) 164 cm lång!