Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2766 ggr
Skadlig
0

Kebabjakten

Jag är en smula glad i döner-kebabkött men, som jag tror många här vet, så innehåller den allt som oftast natriumglutamat, E621, och eftersom jag lever på min hjärna så försöker jag bevara det lilla jag har så gott jag kan :)

För att främja mitt eget ätande så började jag idag att skicka ut mail till företag som tillverkar kebabkött och frågade om de hade skräp i den eller inte. För att vara lite mer som mig själv, dvs elak, så skräpade jag även ner mina mail genom att bara forwarda dem och behöll vem jag hade mailat tidigare :)

De tillverkare som jag mailat än så länge är:

Mailet till Meetab stuttsade dock så jag får försöka avända deras formulär ikväll istället när jag kan göra copy/paste istället :)

Vet någon någon annan tillverkare jag kan maila?
Eller ännu hellre ett kebabställe med kött utan smakförstärkare? Helst i Karlshamn med omnejd men jag är på nivån nu att jag blir glad bara jag vet ett ställe alls där jag kan stilla mina behov om jag råkar passera området ;)

Skadlig
0

Lite framång, Adswe & kött har svarat och berättat att de i dagsläget har 1,5% natriumglutamat i kryddblandningen som de använder. Han hade dock tagit kontakt med deras leverantör och om jag förstod honom rätt så kommer de i fortsättningen inte ha med någon E621 alls i krydblandningen de köper.

Paranoid som jag är så skrev jag ett mail till till honom och frågade så att de inte i stället stoppa in något annat från gruppen E620-625.

Jag frågade också om jag kunde få tillgång till deras lista på deras återförsäljare också så att vi vet var det går att äta vettigt kött. Får se vad det blir för svar på det :)

De ligger i övrigt i Göteborg så jag skulle gissa att de flesta av deras kunder finns i det området.

[Karro]
0

Kanonbra skadlig :) skulle ju faktiskt bli lite lättare om man är ute och kunna äta lchf!

Skadlig
0

#3 Jepp, en kebabtalrik utan pommes är ju en ganska komplett måltid :)

Är bara "e-vitaminerna" som hindrar mig

Mona-Stina
0

Mmmm… så gott!

[linda-pinda]
0

#3 det tog några sekunder innan jag kopplade vad du menade med e-vitaminer, men sedan trillade poletten ner! *s* Kanonbra jobbat i alla fall med att försöka få fram vettigt kebabkött - och om du hittar sådant i Göteborg så blir ju jag bara ännu gladare! ;-)