Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 972 ggr
HannaM
0

Annorlunda fundering.

Jag har en lite annorlunda och konstig och för en del lite äcklig fundering. När hundar äter en optimal kost får dom mindre avföring och den brukar även lukta mindre… gäller det även människor? Tänkte att den här kosten ses ju som optimal av medelmmarna här så jag måste få veta…

Så om ni känner att det inte lir alltför närgånget skulle jag var ajätteglad över att få det utrett.

greensis
0

Stämmer för mig, i alla fallCool

Fabricati diem, pvnc!

LottS
0

Ja, det stämmer! När skippar fibrer och äter mycket fett går man inte lika ofta på toa, och det är i det närmaste luktfritt.Skrattande

LatMask
0

Hanna, en tråd som passerade häromdan hette "Skitprat"! Vi är nog rätt härdade här… Som sagts tidigare - ät som en ko och sk*t som en ko, ät som en räv och sk*t som en räv…

Ulf-S
0

Det blir inga gigantiska "aromatiska" koblaffor utan mer kompakta små saker som inte alls luktar starkt eller särskilt obehagligt.

kaisakavat
0

Hej - egentligen inte så konstig eller äcklig fråga.

Mitt svar baserat på erfarenhet är: Med denna kost blir magen lugn och luktar ytterst lite.. Mängden avföring är åxå mkt mindre än när jag äter en massa kolhydrater..

Jennix
0

Mindre avföring absolut! Och inte så illaluktande som det var tidigare när jag åt spannmål och skräp… Men rosor luktar det ju aldrig. ;) Jag fiser ju aldrig längre heller…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

HannaM
0

spännande=) nej för mig är det en helt naturliga fråga, är illerägare och det finns få som duskuterar bajs så mycket som vi.. skulle vara nyblivna mammor då=p

gäller detta alla nivåer av lchf?

Tintaglia
0

Jag har inte märkt någon skillnad på lukten - däremot blir jaag väldigt förvånad nuförtiden om det skulle råka komma något liten fis - väldigt sällsynt numera! Och kan alltid förklaras av ett intag av kolhydrater.

ebet
0

Vi behöver aldrig vädra numera i badrummetHemlis

Skadlig
0

En fisande varg är en hungrig varg. ;)

Elaichi
0

På tal om kor, så vet jag inte om de får mindre avföring, men det blir iaf mindre metangas när de äter gräs istället för spannmål. (Och godare kött ; ))

katjahelen
0

Jag har ofta haft förstoppning tidigare, typ gått på toa med 4-8 dagars mellanrum. Nu när jag ändrat kosten till LCHF går jag på toa oftare (varannan dag), och ibland känns det t.o.m. som att jag har tagit laxermedel. Det luktar mycket värre än tidigare också, tyvärr. Fast det har förstås bara gått 3 veckor sen jag bytte kost.

Wildrat
0

#12 Det tar ett tag för magen att ställa in sig. Du kanske får i dig nåt som tarmarna inte gillar också. Jag kan inte äta spenat, det rinner rakt igenom och förra veckan åt jag chips (dumt), det gillade inte tarmarna heller. Ost och grädde är också kinkigt men jag är ju mjölkallergiker. Äter du fibrer eller bulkmedel av något slag (linfrön eller likn) kan det också förklara dina irriterade tarmar.

Kokos har också laxerande verkan, både kokosfett, kokosgrädde/mjölk och kokosflingorna…

andreas0
0

#0, Du har helt rätt. För min del går jag bara på toa var tredje dag numera, mot varje dag innan. Eftersom kroppen kan ta upp mycket större del av maten blir det inte lika mycket restprodukter över, och det är helt normalt.

Ta-Co
0

#3, LatMask Ha ha, det var bra och roligt sagt! Skrattande

Tombola
0

När allt fungerar som det ska skall ett besök på det heligaste vara som att öppna en fallucka.

Behövs det mycket papper så är det ett tecken på att något är i olag,,,,

Det är en enorm skillnad i lukt - förr var det rena gasfabriken och det luktade också vidrigt

Numera är detta ett minne som jag ibland blir påmind om när man har oturen att komma efter någon annan på en offentlig toalett.

Man får lust att springa ikapp dem och börja diskutera ett kostbyte men det kanske vore att gå för långt?

Själv hade jag en inflamation i tjocktarmen under många år, den ställde till mycket knepigheter men efter bytet till LCHF har den bara blivit bättre.

Jag tror det är massor med folk som har något liknande och det visar sig som huvudvärk, kramp, ledvärk, håglöshet och allt annat som läkarna inte klarar av att bota då symtomen flyttar runt som om kroppen vore ett lotterihjul,,,,

Min teori är självförgiftning, inflamationen förstör slemhinnan i tarmen och innehållet läcker ut i kroppen - botemedel är människomat i form av LCHF!!!

aksi
0

Instämmer,det luktar nästan inget när jag bajsat.Inga fisar heller,var ofta uppblåst när jag kom i från arb.på kvällen men nu ingenting.Jag blir lös i magen om jag äter broccolimos eller spenat.Men det gör inget för då får jag ju tömma mig rejält.