Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 418 ggr
kickelina66
0

OT- längtar till våren

Väldigt OT det här men jag har fått akut längtan till våren. Tyvärr dröjer det väldigt länge än där jag bor(utanför umeå).

För att pigga upp mig lite så har jag lagt in lite bilder på min trädgård från förra sommaren. välkommen in och titta. Det finns även några bilder på min andra stora hobby nämligen att sy.

[Karro]
0

Håller med kickeline66 fast man fick lite vårkänslor idag när solen titta fram och det 9 plusgrader ute :) skönt värre!

Miniot
0

Här på småländska höglandet känns det redan som vår. Snödropparna tittar fram i trädgården. Men så tittar man i almanackan och inser man att det är något som inte stämmer.  Men man kan ju alltid hoppas…..

maxiq
0

I dag har vi haft vår i luften! Var har ni haft er?

ullna
0

Vi har haft - Unser in der Luft und jetzt kommt die Löwen und die Bären - kanske

anki1
0

Jag har faktiskt inte varit utom dörren idag. Det är väldigt ovanligt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

MaMaMade
0

Nog har vi haft lite vårkänningar även här kickelina; vårförfall på vägarna, modd o även torr asfalt på sina stället. Ovanligt i feb…men det är jobbigt när det är -20 på kvällen o så vaknar man till -2 på morgonen…o så håller det på hela tiden. Jag blir konstig i huvudet av det! Tack o lov har vädervärken hållit sig borta ända sedan jag fick halsfluss före jul…helskumt!

Ser att du fixar paperpiecing…har försökt läsa mig till o vänner har försökt förklara men jag tycker att det ser otroligt invecklat ut. Fattar inte hur man syr fast tyget…*avis*! Måste fota det jag håller på m nu…har några "nästanfärdiga" toppar…

kickelina66
0

#6 Håller med dig att vädret har varit helt upp och ner den här vintern. Det är kanske det som gör att det känns lite tungt. Det är ingen snö och temperaturen är bara runt 0 sträcket och det är bara mitten av Februari. Vet ju att snön kan vräka ner i mars och april. För två år sedan kom all snö efter v. 10. vi hade precis fått upp taket på vår utbyggnad. sedan snöade det i 3 veckor.

Paper piecing är jätteroligt och inte alls svårt att lära sig. jag får väl visa dig i sommar när vi har vår LCHF picknikGlad.

vi börjar bli några stycken i runt umeå och i västerbotten som håller på med den här kosten nu. det vore riktigt roligt om man kunde träffas till sommaren.

Frualbertsson
0

#2 vart på småländska höglandet bor du?? jag kommer från Nässjö men jag flyttat till västkusten.

Längtar "hem" nu :-(

Fast här på västkusten kommer våren tidigare än på höglandet, alltid nåt! =)

dufva
0

Jag tycker det är vår nu, och jag finns i Luleå Glad..

Vårvinter med gnistrande snö sol och takdropp är det som känns mest som vår för mig.

(Kanske beror på att jag kommer från än nordligare breddgrader..)

Det där vi brukar få  i början av maj med snålblåst och halvbruna gräsmattor kan man lika gärna vara utanFlört

Tombola
0

#9 se där, jag bodde i Luleå i nästan 6 år (flyttade 1982) och visst är det kanon att åka till Kåbdalis eller någon annan skidbacke och åka lite skidor när det börjar bli varmt.

Tror jag skall försöka ta mig en tur upp under våren då jag fortfarande har några bekanta kvar däruppe,,,,

Katarina2
0

Idag är det vår hos mej!

14,5 grad mot väggen…och klockan är bara 11:00…Har just suttit ute och tagit en kopp kaffe….Helt underbart!

Miniot
0

#8 Hade du bott kvar hade vi varit "grannar". Bor i Bodafors där solen skiner idag och det är 14 grader varmt (termometern hänger i solen Flört)

Amiechan
0

#4: Heheh. Mina österrikiska vänner förstod inte alls det skojiga i den frasen när vi svenskar deklarerade det frampå vårkanten
 när vi bodde i Wien… :D

Frualbertsson
0

#12 Men hallååå Bodafors!! Jag har jobbat där =)

ejaeja
0

förra veckan satt jag ute, mot,väggen på min uteplats, 21 gr i solen. Jag satt där en timme och njöt

Jag längtar verkligen efter våren med dess blommor

Frualbertsson
0

#15 på min inglasade balkong hade jag 42 grader i förrgår!! Det är ju inte vår, det är ju högsommar…. fast det var väldigt lokalt ;-)

[trumman]
0

Jag har suttit inne i vad som känns som en tortyrbunker hela dagen och svarat i telefon för drönarbolag och försökt lotsa sinnesslöa drönare som kundtjänstmänniska…. suck… ingen sol har jag fått sett.