Vad göra med strömming?
Har två paket strömming på tining. Vad kan man göra för smarrigt med det i LCHF?? Har färdig remouladsås hemma men jag antar att det är fullproppat med socker i den.
Kan man steka den som den är i smör bara?? Har ju alltid gjort panering förut med ägg och mjöl eller ströbröd. Vad ska jag ta nu för substitut isåfall?
Går det att steka dom i ugnen eller är det bara stekpanna som gäller? Det är sådana där små frysta filéer.

Man kan ju rulla fileerna och slå på en blandning av tomatpure dill och vispgrädde (ca halv dl tomatpure 1 dl grädde) och grädda i ugnen. Mums filibabba.
Lika bra går det att slå över samma blandning med Ejderns orökta kaviar, grädde och dill. Då får man kräftströmming. (Ta ingen annan kaviar bara) Lika goda varma som kalla.
Sallad eller spenat som tillbehör kanske, men går att äta rakt av eller med några hårdkokta ägghalvor.
Panera med ägg och sesamfrö, vill du dubbelpanera så mixar du först lite sesamfrö till mjöl för den första paneringen, och sen hela sesamfrö till den andra. Vid dubbelpanering kan du använda mjölk före sesammjölet om du vill, annars går ägg bra till båda paneringarna. Panering med sesamfrö går att använda till alla typer av fiskpanering. Fisken bör "ligga till sig" ca en halvtimme i kylen före stekning
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Vad sägs om strömmingsflundror? lägg ihop 2 och 2 med något persilja eller dill emellan salta och peppra lite och stek dom tills dom fått fin färg
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk