Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3751 ggr
Loria
0

Granatäpple Jjuice

Var på Willys med några vänner och handlade (ja, vi studenter är bra lättroade). Jag gillar stora matvaruhus dör man kan hitta lite udda saker. Allt som ser annorlunda ut vill jag kontrollera och se vad de inehåller. Mitt intresse fastnade denna gång för Ett granatäpple juice.

Det är av märket Fontana. I inehållsförtäckningen står det att de bara inehåller granatäpple och 1,02% kolhydrater. 

Den ser rätt läskig ut, självklart var jag tvungen att öpa en. Tänkte att man kanske kunde blanda saft på den. Den luktade rätt illa när man öppnade den, men smaken påminde om plomon. 

Men nu är ju den stora frågan, vad har man den till egentligen? Är det en vitaminshot man ska ta för att hålla sig frisk. Har sett att ganatäpple ska hjälpa mot canser.

Nån annan som vet nytta och användningsområde för denna  produkt?

Det blev inte gott, men inte heler jätte äckligt när jag blandade den med vatten (har testat både vanligt och kolsyrat). Om det är så att den
har nån bra hälsoinverkan kan jag tänka mig att dricka det, men som smaktillsatts i vatten var den inte en 100%ig höjdare.

Frk_Smilla
0

Ska vara väldigt nyttigt. Prova att söta lite med Stevia. Jag tycker att det blir en god drink med lite koncentrerad granatäppeljuice, en aning stevia, kolsyrat vatten + skätt Gin eller Vodka. Även uppfriskande som "virgin" :)

Loria
0

vet du ur vilka hänseenden det ska vara nyttigt? Löser du upp det i lite vanligt vatten innan du häller det i bubbelvattnet?

Stämmer det låga kolhydratstalet på den?

Jag funderade på om den skulle va god i en bas förkycklingfyllning, eller tror ni att den e för  syrlig för det?

Oluf-56a
0

Skall drickas som den är, tycker den är rätt god, kanske är det en vanesak. Skall var bra mot prostatacancer.

Loria
0

hum, förhoppningsvis får jag aldrig prostatacancer, får väldigt mycke att fundera på i livet då ;) Jag har inte vågat mig på att testa den outspädd…

Oluf-56a
0

Får vi väl verkligen inte hoppasFlört

raphanus
0

Jag tittade på Fontanas granatäppeljuice idag, men av förpackningen framgick det snarare att kolhydratprocenten var tvåsiffrig. (Minns inte riktigt, 12, 13 kanske). Var har Loria hittat sin juice? Jag gillar granatäpple, så det skulle ju vara finfint om det är kosher.

MaMaMade
0

Har granatäppeljuice i kylskåpet av märket Tymbark, den innehåller 11,3 g kolisar.

Den är ju supergod som groggvirke, ngt blankt (ev vaniljvodka), en skvätt juice o så lite bubbelvatten på det. Numer får Guben ett glas som jag tar en klunk ur, tar hellre en skål m hallon o chokladmascarpone ed.