Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2656 ggr
fettbramat
0

OT-nybakt i butik

Förr i världen älskade jag att komma in i matbutiken och känna doften av bake off. Jag blev alltid sugen på allt från baguetter och chiabattas till munkar och pistagelängder. Idag mår jag istället illa av lukten som slår emot mig vid brödhyllan. Jag tycker verkligen att det luktar vedervärdigt med bake off-brödet, jästigt och degigt på något sätt. Om jag någonsin blir sugen på bröd behöver jag med andra ord bara ta mig till matbutiken och lukta på bake off så går det över.
Glad

maxiq
0

Ja inte ens mammas bak luktar gott längre… :-(

fettbramat
0

ahhahhhahaaaha
Skrattande

batman
0

Skrattandeprecis en sån kommentar jag saknat, Maxiq - tack!

#0 Tycker nog att det luktar ganska gott fortfarande av bake-off men har inga problem att gå där ifrån utan att handla.

Yakamoto
0

Ett par veckor efter att jag slutat med bröd så höll jag verkligen på att AVLIDA när jag kom i närheten av butiksbageriet. Sist jag var där så rörde det mig inte i ryggen. En skön känsla. Snart så tycker jag nog som er. Att det inte alls frestar utan stinker.

Familjen åt kladdkaka idag. Jag var inte ens frestad då heller och jag ÄLSKAR (älskade?) kladdkaka.

Tizia
0

Vi har ett bageri precis utanför vår lägenhet så ibland vaknar man om nätterna av att det luktar kanelbullar, vaniljbullar eller nybakat bröd. Tycker det luktar gott men det är mer kanelsmördoften som lockar Flört

Margareta
0

Kanelsmör lätt gott - vad kan man ha det till?

Numer pensionär i Nynäshamn

Mona-Stina
0

Min närmaste granne bakar bröd i stenugn varje torsdag och fredag, på lördagarna står hon på torget och säljer det hon bakat.

Gissa vad det luktar över nejderna i grannskapet i slutet av arbetsveckan.  Hemlis

molana
0

# 6 Spånar lite nu.På en omelett eller till kokospannkakan.

ullna
0

Läs Deen Hemlige Kocken, så förstår ni att bake off visserligen är nygräddat, men degen kan vara upp till ett år gammal. Och så har vi E-numren därtill.

Så kan man lättare vara utan sen! Guskelov att Maxiq är tillbaka så att man får sig sina dagliga garv  Skrattande

Tizia
0

#6 Margareta, håller med Molana, till pannkaka, en rätt neutral omelett. Varför inte bre det på en lchf polarkaka. Blir ju lite som en bulle då Flört

Margareta
0

Smart tizia - det kan jag tänka mig att testa

Numer pensionär i Nynäshamn

fettbramat
0

Tänk att ett äckligt bakeoffbröd till sist kunde bli en god LCHF-kanelbulle, i alla fall i den här tråden.
Skrattande
Kram på er alla!

magma
0

Kanelsmör- i kaffet, för dem som har smör i kaffet?????Cool