Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1604 ggr
omelett
0

Måste jag mäta?

Hej på er allaGlad

Nu har jag smygläst på er sida i flera dagar, så nu blev det dags att bli medlem, för jag har en fråga. Som mamma till fyra barn är jag en hejare på att slänga ihop en middag och gör nu enligt er princip dvs ta MER fett. Räcker det eller måste jag mäta och hålla koll?

Idag blev det köttfärs gratäng. Mycket gottFlört

500g köttfärs stektes i baconfettet från i morse, lök, tomatpure, chilipulver, spiskummin och örtsalt. Detta fick koka ihop med en rejäl klick smör och 3 dl gädde

Såsen hälldes över skivad blomkål och toppades med rikligt med riven ost, in i ugnen på 200 grader

andreas0
0

Du måste inte mäta överhuvudtaget om du inte vill, kör på som du börjat, det låter jättebra!

Välkommen tll sidan!

Yakamoto
0

Jag mäter inte. Jag måttar lite mer noggrant när jag gör äggmjölk men inte annars.  Funkar bra för mig. För första gången i mitt liv slutar jag äta när jag är mätt. Och jag äter mycket mindre nu än innan.

Jennix
0

Jag mäter inte. Jag har bara bestämt vilka livsmedel jag får äta och jag har bra koll på när jag närmar mig gränsen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Frualbertsson
0

Nej inte behöver du mäta, det gör inte jag heller… usch så trist att hålla reda på allt. Hellre göra som du, släng ihop fler sådana middagar och ungarna kommer överösa dig med presenter till Mors Dag =)

omelett
0

Tack för hjälpenGlad

Mervi
0

Middagen var helt Ok, fortsätt så.Skrattande