Hjälp mig att räkna ut.
Försöker äta så bra och riktigt som möljigt, och finner att det går riktigt bra. Förutom lite hjärtklappning så mår jag prima. Undrar bara hur mycket "fel" det blir om jag äter en chokladtryffel om dagen.Gör den enl recept på sidan med godis och efteretter. Men har i 50 gr 72% choklad. Blir ca. 15 tryfflar av den smeten. Hur mycket av andra kolhydrater måste jag då försaka, för att känna mig på den säkra sidan?
Vaddå försaka? Förstår inte…
Om du får dina hälsovinster du eftersträvar behöver du inte försaka nånting.
Fel och fel, det beror helt på hur mycket du tål.
Mår du bra och går ner i vikt (om du vill det) trots att du äter chokladtryffel så är det väl OK. :) Annars tycker jag du kan prova nån dag utan, att äta choklad varje dag låter lite beroende i mina öron…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Se till att gå ner minst hälften av din övervikt innan du gör några experiment. Då har du en viktminskning som är värd att försvara. Börjar du med godis efter 14 dagar är din prognos usel.
/SSS

Varför chokladtryfflar, ta ett par ostskivor med lite smör på så slipper du sötsuget.

Har kanske inte kommit in i tänket riktigt. Experimenterar vilt ännu. Men har ändå lyckats gå ner 1,5 kg på dessa fyra veckor jag hållit på. Äter jag fortfarande för lite fett om jag blir sötsugen? Är väl inte riktigt kvitt mitt fettskrämda tänk då. Ska jag stoppa i mig nåt fett så fort jag blir sötsugen? Tycker jag äter fett dagarna i ända. Tack ändå för svaren.
#5, Om du blir så sötsugen så du inte kan stå emot det så är det bra att äta något fett istället för att ta lite godis eller liknande, det brukar lindra suget. Alla har ju inte det problemet, och man blir inte sötsugen för att man äter för lite fett.
Jag tycker nog att fett dämpar eller t.o.m tar bort sötsuget.
Pröva mer fett och se om suget avtar, försvinner.
Jag slänger in mitt tips om krom eller osötad citron mot sötsug också.

Tack för tipsen, är inte några jätteproblem. men vill gärna ha kontroll på att jag gör rätt.