Någon som såg Rapport nu ikväll?
bra nyhet faktiskt.
intresset för light-produkter minskar i hela sverige!
folk lär sig hehe 
Vi skrev exakt samtidigt CarolineJ
Numer pensionär i Nynäshamn

Äntligen, Såg det.
Allt fler mejeribolag tar fram fetare produkter
Nu börjar folkrörelsen att röra på sig ordentligt
Nu hoppas vi bara att dom ska sluta ta så otroligt mycket pengar för den nyttiga maten också…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ju mer efterfrågan ju dyrare, det gäller ju att tjäna så mycket som möjligt när det går.

läste det i både metro och city i förra veckan att light-produkter börjat sjunka och likaså läsk.

Jag hörde att vatten på flaska hade sjunkit men att folk köpte allt mer läsk istället. De trodde att det var pga miljödebatten, men läsk måste ju ha i princp samma miljöbelsatning som mineralvatten, om inte värre pga alla kemikalier o äckel som finns i dem.

Alla pratar om soda streem och att man skall kolsyra vattnet hemma istället för att bära hem färdigt kolsyrat vatten…men patronerna som innehåller kolsyra åker lika mycket runt i lastbilar som färdiga flaskor.
Jag vet, jag jobbar med Gas.
#7: Men då är det ju bara gasen som åker, inte gas och vatten. Det gör väl någon skillnad?
På en gasflaska på ungefär en liter får man ut 60 liter kolsyrat vatten! Det är en jäkla skillnad!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag såg på rapport hur företrädare för livsmedelsbranchen nu lovade att komma ut med mera feta produkter i enlighet med kundernas önskemål. Det är ju bra, med vad som inte sades var att de ju samtidigt måste ta bort sockret och andra kolhydrater ur dessa produkter, annars är det ju knappast någon större förbättring. I dagens läger så är det ju nästan omöjligt att hitta svenska produkter som pålägg och charkuterier av olika slag som inter är fullproppade med socker potatisflingor och andra kolhydrater.
Någon kunnig person borde upplysa livsmedelsfabrikanterna hur om det hänger ihop, för av sina egna anställda dietister lär de inte få mycket stöd i detta.

Och ICA inbjuder alla till tävling om bästa husmanskosten och bästa köttbullarna.
Lite modernare stuk med mindre FETT……..
ICA hänger inte med - de säljer bara gammalt!!??!!
Bjorne - vi får skriva och påpeka detta med sockret!
Numer pensionär i Nynäshamn