Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1085 ggr
miagumman
0

5:e veckan

Ja så var man då inne på sin 5:e lchf vecka! Började med gi-metodens rivstart och trodde jag skulle köra så i ca 2 veckor och sen öka på lite kolisar men så har det inte blivit. Det här har funkat så pass bra för mig så det har blivit att jag fortsätter på den vägen.

Jag har med hjälp av er här på forumet samt av alla böcker jag läst av Skaldeman etc kommit mer och mer till insikt om att det här verkligen är rätt för mig. Visst finns det tillfällen när jag tvivlar på det här och känner mig orolig för allt fett osv särskilt då när jag känner av att hjärtat är lite mer oroligt, eller när jag känner mig matt och lite skakig el. dyl, då kan jag bli rädd och få lite " katastroftankar " om att det kanske är farligt mm. Som tur är kommer dom känslorna och tankarna mer och mer sällan nu och jag börjar landa i det här tänket. Det tar väl sin lilla tid att ändra om sig från fettskrämd till fettglad!

Jag har på dessa få veckor kunnat sluta med både losec och minifom samt så kan jag numera käka både blomkål och broccoli utan att bli risig i magen efteråt, bara det är ju en seger i sig! Om jag ska vara lite mer intim så minns jag knappt när jag "pruppade" senastGenerad…och det är ju inget man går och saknar precis! Ca 3 kg har jag gått ner och vill gärna gå ner ca 4 till men det tar kanske sin tid efterssom jag inte är direkt överviktig. 

Det jag tycker är jobbigt det är att jag är så fruktansvärt torr i munnen och med det följer ju oxå äcklig smak men det kanske ger med sig snart får jag hoppas.

Tack alla här på forumet som ställt upp med tankar och svar på alla mina funderingar under den här tiden! Kyss Utan er hade jag nog hoppat av den 3:e veckan!  Kram kram!!

Amiechan
0

Vad roligt miagumman!

Så du kommer att tillhöra eskadern som tröstar dem i tredje veckan nu i fortsättningen då? ;)

miagumman
0

JOMENVISST!!Skrattande

Och jag glömde ju det viktigaste: mitt enorma sötsug vart tog det vägen? Har inte ätit en enda lösgodis el. onyttig chokladbit på alla dessa veckor!!!Skrattande Helt otroligt när det gäller mig som tidigare bar hem godis i stora påsar för att mumsa på! Till och med sonen är chockad över att mitt sug (så gott som) försvunnit!! JIPPIE!!

MaMaMade
0

*Heja* miagumman!

Längtar efter vissa saker men är rätt så övertygad om att de ändå inte kommer att smaka bra så what the heck…går att vara utan…än så länge! Flört

Roligt att höra att du mår bättre! Själv har jag haft vad jag tror är lite gallkänningar idag…kan vara en släng av magkatarr också. Kör hårt bruden!  Cool

kickelina66
0

Grattis. Roligt att du mår bra av kosten. Vi har ätit den här kosten ungefär lika länge. Jag började 2 januari och ser bara fördelarna. Och så är det ju så roligt här på kolhydrater i fokus.

Morsan1
0

Bravo MiaGumman!! Vad du är duktig!

Jag har ju hållit på lika länge som dig och kan instämma i allt du säger! Man mår verkligen bra! Det känns inte som det finns någon anledning att plocka in kolhydraterna när det funkar så bra såhär! Jag är så rädd att jag tappar fotfästet när jag tar in kolhydr.

Kram till er alla!

Åsa