Dagens näringsintag
Energi kcal:
1008,36
Energi kJ:
4200,72
Proteiner:
36,59
Fiber:
4,96
Kolhydrater:
43,66
Vatten:
158,92
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
76,00
Kolesterol:
575,50
E-mättade:
24,26
Mättade:
34,91
F-mättade:
10,37
Vitaminer:
A:
505,79
B1:
0,61
B2:
0,83
B3:
6,99
B6:
0,82
B9:
135,16
B12:
2,32
C:
7,65
D:
1,99
E:
5,63
Mineraler:
Fosfor:
657,80
Järn:
8,94
Kalcium:
306,55
Kalium:
1123,71
Magnesium:
123,08
Natrium:
795,42
Selen:
36,44
Zink:
3,62
Jag blir väldigt tacksam om någon kan kommentera och tala om hur jag ligger till för jag har noll koll på hur det ska vara.

Du skulle nog behöva dubbelt så mycket protein, mer fett och hålla kolhydraterna på samma nivå eller ev. minska dem, beroende på vad du vill uppnå.

Ok. Tack.
Som sagt, det beror ju på vad du vill uppnå, men mer protein och fett och betydligt mindre kolhydrater skulle jag behöva för att må bra.

Jag sitter här och funderar på var kolhydratintaget kommer ifrån. Två ynka små chokladbitar 86% och 40 g chips…*suck*…ja, ja…verkligheten är hård…
Chips får man nog tyvärr acceptera att de hör till det förgångna om man vill äta LCHF. Gör ostchips eller knaperstekm bacon istället vetja! :-)
Eller fritera tunnskurna skivor av en vitkålsstock ! Smakar konstigt till att börja med men är godis med lite gräddfil eller färskost.
Ibland får man sådana där dagar, det är "bara" att sikta in sig på dagen därpå istället och lämna det gamla bakom sig.

#5 och #6
Tack för tipsen! Det är första och förhoppningsvis det enda avsteget till chips jag gör under kostomläggningen men det går ju lättare att hålla sig strikt om man har alternativ att välja på.
Tack för din uppmuntran. :)
Enligt Skaldeman gör kolhydraterna mindre skada desto senare de intas på dagen.
Kolhydraterna höjer ju blodsockret oh denna störning tar tid att återgå.
Så även en planerad ätordning kan göra lite nytta.
Jordnötter är bättre än chips även om de också innehåller en hel del kolhydrater.

#9 och #10
Tack ska ni ha, det är bra att veta. :)

På vissa Willys och Coop Forum finns fläsksvålschips. Innehåller bara fläsksvål och salt. Tillverkaren heter Lyka.
Smakar salt och lite oljigt men annars lite puffigt som t.ex ostbågar.
Fabricati diem, pvnc!

Jag har sökt efter dom men inte hittat några här i stan. På ICA fick jag till svar att de troligtvis inte tänkte ta in dem eftersom efterfrågan var för liten.
Tack för tipset iaf. :)