Hormonrejs
VAD är det som händer? Jag har ätit lchf i snart 5 veckor och det går verkligen jättebra, jag mår jättebra och allt känns bra. Men idag fick jag mens och DET märktes. Redan igår… Jag har fortfarande inte tagit någon värktablett mot kramperna, vilket naturligtvis är sketabra!
Jag har idag varit lika trött som jag brukar vara första dagen men det som bekymrar mig är SUGET…Var kommer det ifrån? Jag har ju inte haft sug sedan jag började så det här förvånar verkligen. Desutom så brukar det komma dagen innan, inte samm dag…*fattar inte*
aswedishsmorgasbord.com

Nog är det hormonerna som spökar alltid. Kroppen håller på att återställa sig nu, när du byt kost. Och suget, ja, det vet jag precis vad du menar med, för det får jag också vid mens numera. Det var inte lika illa innan lchf. Men det är bara att bita ihop och göra nåt distraherande så brukar det ge med sig efter ett tag. För att man glömmer bort det… 
Typisk hormonrejs. Försök att dämpa med mer fett/proteiner, god fet ost tex.
Jo, jag försökte med fett och proteiner men till slut blev det vispad grädde med några stycken frysta hallon… FAST jag blir helt knasig i magen av grädde. Men gott var det! ;D
aswedishsmorgasbord.com
Nu är jag i övergångsåldern, men när jag började med LchF kosten satte menstrationerna igång igen och varade ett år extra så att säga.
Men jag minns (när jag var ung!) under alla dom år jag bantade med lite fett och nästan svält, ja då hade jag korta och små blödningar.
Sen under en tid när jag bytte yrke och kämpade med alla möjliga jobb för försörjning och var mycket , mycket upptagen och stressad så ökade min förbränning och jag behövde inte banta - då ökade genast menstrationen. Tror det är ett klart hälsotecken att när kroppen får näring så kan den släppa ifrån sig mycket blod.
sarag- så mycket som jag blöder nu har jag nog aldrig gjort..Och då menar jag MASSOR. Jag har alltid haft rikligt, men detta…
Det låter förnuftigt det du säger, att en kropp som mår bra och får god näring, släpper ifrån sig mer blod, än en kropp som måste kämpa för att få behålla det lilla den får.
aswedishsmorgasbord.com
Min mens hade varit borta i ett år, Äntligen. men efter ca 1 månad med den här maten kom den tillbaka efter 1 månad. Grrr. Men sen har den varit borta. Nu är den borta för gott.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk