Ny medlem här
Hej, är ny i detta sammanhang men har ätit LCHF i flera år. 39-årig tjej boendes i Stockholm. Äter denna kost för att må bra, och bra mår jag! Tyvärr trodde jag för en tid sedan att jag skulle klara en vanlig kost och lyckades naturligtvis gå upp en massa i vikt igen. Är sedan i somras tillbaka på banan igen och har tappat 10 kg. Har 10 kg kvar till jag är nöjd men har ingen brådska. Vet av erfarenhet att de går bort när kroppen vill. Behöver inte väga och mäta det jag äter då jag har gjort detta så länge att det sitter i ryggmärgen. Känns också skönt att slippa tänka så mycket, lyssnar mer på vad kroppen vill ha för näring.
Jag har tjuvkikat på recepten här och provat både polarbröd (gott och otroligt mäktigt) och kokospannkaka (men med keso i också, jättegott) Ser fram emot trevliga diskussioner och tips när det går trögt. 
Trollbus
Välkommen hit Trollbus! Roligt att du som är "gammal" på lchf hittat hit också :)

Välkommen!
Visst är det trevligt att slippa tänka, väga och mäta sig…bara se tiden an!?
Välkommen hit. Trevligt med en erfaren LCHF:are som ny medlem.
Jag har ätit så här sedan sommaren 2005 och tycker också att de mesta sitter i ryggraden. Jag trivs bra med kosten och mår bra av den.
Välkommen hit och jättekul med en gammal räv… vi säger ju att det är en livsstil - vi som är kolhydratkänsliga får nog finna oss i att det är så.
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen hit!

Varmt välkommen hit Trollbus!
Hej o hå! Släkt m min Minsta? Hon är också ett troll! 
Välkommen hit! Jag blir nyfiken; hur hittade du en gång i tiden till LCHF?

Jag började med LCHF för att min dåvarande pojkvän hade testat någon superkur med en massa animaliskt protein, men väldigt lite fett. Han påstod att den kuren kom från en läkare som hans mor kände. Jag blev mycket skeptiskt och trodde det var superonyttigt att ta bort alla kolhydrater och började forska i saken på nätet för att överbevisa honom…
Det resulterade i att jag hittade Lowcarb-kosten och sedan försökte frälsa min pojkvän! Han trodde nämligen inte fett var så bra.
Jag visste redan att jag var sockerberoende och åt GI, men suget gav inte med sig. Så övergången till LCHF var min räddning. Nu har jag ju förstått att jag är kolhydratsberoende, vilket är en stor lättnad, jag trodde ju att jag var en dålig person som hade så extremt dålig karaktär.
Det är kul att höra hur vi hittat denna kost. Jag kom i kontakt med LCHF genom Margareta på en annat forum och fastnade ganska fort i tänket.

Välkommen

välkommen

Välkommen Trollbus!
Roligt att du registrerat dig här, och att höra lite om hur du upptäckte LCHF.
För egen del vet jag knappt hur det gick till med upptäckten av lchf, men det var iaf någon månad sedan. Borde väl ha varit det där med när soc.styrelsen avslog dietisternas anmälan mot Dr Annika… Stämmer tidsmässigt, och det blev ju uppmärksammat i nyheter o sådant, men vet ändå inte om det var det som avgjorde för min del. Jag följer ju inte alltid nyheterna. Råkade hitta det på nätet i alla fall - detta för mig då helt obekanta LCHF.