Goda röror
Bas till mina röror:
Majonnäs, Creme Fraiche 36 %-ig, tabasco, salt, peppar.
Blandar i t ex:
#Bacon, purjolök, gurka, gorgonzola
#Kyckling, curry, paprika
#Räkor, röd lök, dill, citron ev. röd rom
#skinka, gurka, rödlök, greveost i kuber, finhackad persilja
Dessa röror passar utmärkt att fylla avacado med, lägga på OE-bröd eller ätas som de är.
Mums. Jag skall prova allihopa.

Hur ofta får man äta avokado?
Hur många ägg äter ni per vecka? Tycker det verkar som en hel del äter ca 2-3 per dag till frukost. Kan det verkligen vara bra?
Finns det någonstans som man kan läsa recept för en hel vecka tex? Vill ha en hel veckas recept innan jag börjar.
Ursäkta att jag lånar din tråd.

bokmärkt
Tack för de härliga recepten, detta skall bokmärkas. Har ätit avocado med räkor idag, gillar avokado och äter det kanske 1-2 gånger per månad.
gejsa, jag äter minst 2 ägg per dag oftast fler då jag använder ägg i maten och äggmjölken. Du kan äta så många ägg som du vill.
Det finns inga veckomatsedlar färdiga. Men det finns en tråd som heter vad äter du nu och så finns det massa recept på forumet.

Så avocado ska man vara mer restrektiv med? Det är ju min favorit…

hihi startade en egen tråd om detta. ville inte förstöra tråden här.
Jag tänkte på kolystyrolet (stavas?) när man äter för mycket ägg.
Äter avacado ett par gånger i veckan, kolhydrater är väl inte det som avacado mest är fullproppad med, utan ser det som bra fett.
#Tonfisk, hackat kokt ägg, rödlök, dill, citron
#5 Det är olika vad man tål och om du kan äta avocado ofta så är det helt OK, vi är olika och jag äter det inte så ofta.
kolesterol höjs inte av ägg, det är en myt

#9# Jasså är det! Var har du läst det? Vi som älskar ägg men vågade inte äta mer än högst 2 i veckan efter att ha hört detta för flera år sedan.
Prova att skaffa Litsfeldts "Fettskrämd" eller "Ideologin, pengarna, kostråden".
I den sistnämnda står det om bakgrunden till dagens kostråd, och varför de ser ut som de gör. Och de är inte i första hand baserade med hälsan i fokus, utan snarare på ekonomiska och världspolitiska orsaker!