Huvudvärk och svett...
Hej på er!
Jag har i några veckor haft ont i huvudet lite till och från. Brukar aldrig ha huvudvärk men nu är det dagligen. I morse vaknade jag med ett rejält tryck över pannan. Har hållt på med den här kosten i ca 5 veckor. Har jag någon brist? Vatten dricker jag så jag nästan kräks.
Fråga 2: Armsvett! Har jag aldrig besvärats av, men nu!! Bara någon timme efter dusch luktar jag som en gammal gubbe! INTE ROLIGT!! Kan detta vara kostrelaterat?
Puss på er
Åsa :)
Jag har upplevt att jag kan lukta annorlunda nu för tiden pga. kosten. Det kan bero på vad vi äter tror jag. Även andedräkten kan förändras. Är så van nu så jag tänker inte på det. Använder du Deo? Luktar du ändå?
Även jag har märkt att jag svettas mer…el rättare sagt; luktar mer svett under armarna, den senaste tiden. Ont i huvudet nej, matt, yr o ett lätt tryck över pannan om jag negligerat den svaga magkramp som signalerar hunger numer.
Ketos kan lukta i början - sen går det över.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag är konsumerar deo som aldrig förr!!! :)
Kan ketosen lukta även via svettkörtlarna? Jag trodde andedräkten var "värd" för ketosen…

Här sitter en till med huvudvärk och taskig andedräkt,kul!

#5 Har du klarat dig från armsvetten?? Lyckost! Hi hi hi hi

Ja faktiskt, men nu när ni pratar om det….känns det inte lite fuktigt i armhålan?….

Ha ha ha ha där fick du!!!

Shit!
Jag tycker jag svettas mer övht! På jobbet svettas jag som en gris (svettas verkligen grisar så det syns??)och igår vid middagsborde så rann svetten i ansiktet. Vi åt tacos och jag hade 2 droppar tabasco på min kättfärs. Men jag har aldirg tidigare svettats så. JAg _tror_ inte jag svetts mer under armarna men det kanske jag också gör..*blärk* och luktar kanske mer utan att veta om det.
aswedishsmorgasbord.com
Det låter som om du dricker för mycket vatten om du dricker så du nästan kräks. När kroppen gör sig av med extra vatten så försvinner en del mineraler, och dricker du hela tiden så får kroppen en väldans massa vatten att göra sig av med. Så testa att dricka mindre. Eventuellt kan ett mineraltillskott vara en bra ide. Då främst magnesium (ta dom på 400mg på hälsokosten, dom på apoteket är för svaga, en om dagen), kalcium (ät lite ost varje dag), och salt (salta maten extra mycket). Om tillskotten hjälper så kommer du antagligen inte att behöva dom länge, utan dina nivåer i kroppen lär bli återställda ganska snabbt, förutsatt att du slutar dricka enorma mängder vatten. I början på LCHF så brukar man tappa en del vatten ur kroppen, och detta i kombination med att du dricker så mycket vatten kan vara det som ger problemet.
Ett annat alternativ är om du fuskar mycket med maten, eller bara äter lite halvt LCHF, så kanske omställningspreioden har blivit utdragen så du har den i vecka 5 istället. Huvudvärk är vanligt under omställningsperioden till den här kosten (varar oftast ett par dagar, någon gång under dom första två veckorna).
Svettet kanske beror på att din förbränning går på högvarv, så du blir extra varm. Blir så för den del, och det är ju bara bra. Brukar jämna ut sig med tiden.

#11 Wow! Tack så jättemycket för mycket intressant läsning!
Jättekram Åsa
Svettas inte mer men doften blir annorlunda periodvis, mer intensiv så att säga. Håller i sig ett par dagar, kanske en vecka ibland.
Har dock inte kännt av att andedräkten varit värre nån gång, kanske funkar vi helt enkelt olika?

Man blir ju varmare av den här kosten eftersom förbränningen "kickar" igång.
Kanske därför en del upplever att man svettas mer.
Huvudvärk brukar som sagt vara omställningsproblem.
Möjligen ligger du för högt på kolhydraterna så du inte ställer om helt och fullt?
Det finns ingen anledning att pressa i sig vatten. Lyssna på kroppen den säger garanterat till när du behöver vätska..
Så länge ens urin inte är mörk o luktar starkt, finns ingen anledning att bälja vatten. För många har det nästan blivit en hets att hela tiden dricka vatten. Många tror att bra urin nästan är ofärgad o luktlös, men då är den för utspädd.
#10 Nej Grisar svettas inte, det är därför de behöver gyttjegropar och rullar sig i lera när det är varmt. När leran torkar så bortför det överskottsvärme från grisen. Grisar är mycket känsliga för värme. Vid en värmebölja kan en hel grisbesättning i ett svinstall dö om det blir problem med ventilationen tex pga strömavbrott.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!