Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2958 ggr
ruphus
0

Vad händer när man fuskar?

Alltså, om man fuskar med kolhydrater mitt inne i allt fett, vad händer i kroppen då? Måste man "starta om" hela systemet eller ja, vad händer?

Tombola
0

Vad som händer mig är att vikten rasar i höjden omedelbart!

Både fett och kolhydrater är ingen bra kombination men fusket artar sig olika från person till person,,,,

ruphus
0

Haah, alltså att förbränningen får sig en superspurt eftersom det kommer inte något helt annat in i systemet?

Jennix
0

För mig stannar det några dar, en vecka i viktnedgång. OM jag bara fuskar EN gång alltså. Fuskar jag flera dar i rad så blir det värre.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mervi
0

Fusk för mig = + på vågen, huvudvärk, magknip, buller, gaser osv. Inga roliga saker alltså.

dufva
0

Man förlorar ett par dar, och får nya omställningsproblem

Glykogenlagren fylls och vatten binds till kroppen = ett par kilos viktökning 

Hunger och sug drar igång igen..

Tombola
0

Själv har jag funderat lite på hur mycket en flaska rödvin under helgen påverkar.

Jag har provat både med och utan och märker ingen större skillnad - någon som vet mera?

Margareta
0

#4,5

Jag gillar kokosoljereklamen - Google har fattat vad vi sysslar med

Numer pensionär i Nynäshamn

sarag
0

Många kan dricka vin i måttliga mängder. Själv dricker 1 - 1 1/2 glas fredag eller lördag, ibland båda dagarna. Fungerar bra!

dufva
0

Betydligt mindre påverkan av rödvin än öl i allafall.

2-3 glas i veckan funkar för mig.

Lillfina
0

Alltså, vad betyder fusk? Är det fem st hasselnötter eller en semla eller vad? Jag är noga så här i början, men tänker mig att kunna lägga till lite mer grönsaker senare, och mörk choklad, och nötter. Är det fusk?

Amiechan
0

#10: Det beror helt på vad din kropp tål. En del här kan äta rätt mycket grönsaker, nötter, mejerier och mörk choklad så länge de håller sig undan från sädesprodukterna och potatis.

Andra kan inte ens äta mejerier för att må bra/gå ner i vikt.

"Fusk" blir väldigt olika för de två grupperna, så du får lära dig själv vilken grupp (eller snarare var på skalan) du tillhör.

Lillfina
0

#11   Jag vill komma igång stenhårt nu i början! Lite grönsaker behöver jag för att få ner allt fett, iallafall till middagen, men bör jag skippa turkisk yoghurt, som jag festar rätt ohämmat på? Annars äter jag bara smör, ost och lite grädde från mejerihyllan.

Mervi
0

Lillfina, många av oss har fått skippa både yoghurten och grädden, andra kan äta den utan att det hindrar viktminskningen.

För mig ger yoghurt ett sug efter mer, m.a.o. jag överäter det.Ledsen 

Om du inte märker några negativa effekter av det du äter så kan du fortsätta med det. Prova dig fram.

shin
0

jag märker att kroppen binder till sig vatten, o jag går upp  ca 1kg,efter ett dygn strikt kost, så ökar urinmängden o jag går ner igen.

Marylojs
0

Som sagt, det är så olika… Jag äter turkisk yoghurt utan problem. Kan tipsa om den på Lidl med endast 2,8 % kollisar.

Mervi
0

Avis på dig MarylojsGenerad

Lillfina
0

#14  Hur fort går du upp det där kilot? Är det just yoghurten som gör det? hur mycket yoghurt isåfall?