Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4074 ggr
raphanus
0

Alexander och Noa Resare

För bra precis ett år sen skrev jag ut en sida från Internet om LCHF. Jag föll för just en som var lättfattlig och hade nyttiga tips. Dessutom var det en personlig hemsida, och ingen torr myndighetssida, vilket gjorde att den kändes ärlig och varm. Idag fick jag hux flux idén att leta upp sidan igen, för att se om jag möjligen kunde få tag på upphovsmännen och tacka dem för min goda hälsa.

Det visade sig att de som står bakom sidan, Alexander och Noa, var på tv bara häromdagen, men inte för att prata om mat, utan om hur Olivia blev Alexander. En alldeles fantastisk, rörande historia! Jag lyckades få tag på tv-inslaget på webben, och har alldeles nyss sett det. Sen skrev jag till Alexander och tackade honom och Noa för min goda hälsa.

Alexander och Noas sida

Margareta
0

Även jag lärde mig mycket av Alexander Resare i början av min lågkolhydratresa. Vi är på samma epostlista.

Numer pensionär i Nynäshamn

[cat_allis]
0

Jag såg inslaget av en ren händelse och blev så glad i hjärtat av det! Var ju oxå med på samma epostlista på den tiden och lärde mig massor av Alexander.

Ett jättefint inslag, och Alexander och Noa sken som inifrån. Jag är så glad för deras skull!

Mimsivimsi
0

var finns inslaget på webben?

Jennix
0

Ja, tänk, det var ett tag sen, Margareta! :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

raphanus
0

Här är tv-inslaget.

Margareta
0

Nu har jag sett det och jag kan bara hålla med - jättetrevligt inslag. Väldigt varm ton och bra gjort - GRATTIS Alex och Noa.

I början av det programmet gör TV-kocken en tunn omelett som man kan ha till tunnbrödsrulle. Hur mycket LCHF som helst.

raphanus
0

Hur får du tunnbröd till LCHF? Jag kanske slår in öppna dörrar här, men ändå. Jag äter inget bröd alls nu för tiden.

Margareta
0

De gjorde en tunn tunn omelett som man kan rulla ihop som tunnbröd med fyllning. Man behöver alltså inte använda vanligt tunnbröd. Ganska inovativt.

raphanus
0

Aha, nuuu förstår jag! :)

Mimsivimsi
0

#7 - när vi äter tacos vispar jag samman 1 ägg o lite grädde och steker på låg värme så det blir som ett burrito-bröd, fyll på med valfri fyllning och rulla ihop! smarrigt värre..