Hjärtklappning
Jag har idag ätit LCHF i 20 dagar förutom att jag har behållit honung och tagit några bitar mörk choklad då och då under den här tiden.
Vaknade inatt av lätt hjärtklappning och kände även av det nu på fm samtidigt jag haft en lätt svimningskänsla och fryser.
Jag känner mig lite orolig och undrar om det kan ha med kostomläggningen att göra eller om jag ska söka läkare för det?
Kan tillägga att mina värden före kostomläggningen var helt normala.

Det kan vara omställningsproblem (men kan ju lika gärna bero på annat) då det finns fler som upplevt hjärtklappning.
Du kanske kan lägga till lite mer kolhydrater (eller protein) en tid ….eller stå ut med det några dagar för att se om det går över.
När jag började så tog jag bort allt direkt och var superhård, och jag undrar om det var därför mina problem försvann så snabbt. Det är bara en teori, eftersom varje gång jag fuskar med socker eller något sånt så kan jag uppleva lite yrsel, hjärtklappning osv.
Men det måste ju inte vara samma sak…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag har också haft lite problem med det men nu när jag hållit på i två månader har det gått över… Ge det lite tid och testa Pasis förslag. Kolla också att du äter tillräckligt mycket mat.

så får jag när jag ätit mycket grädde eller kokosmjölk på en gång och samtidigt inga grönsaker.
Har märkt när jag äter lite mindre av de två nämnarna och lite mer t.ex. broccoli så mår jag som bäst!
När jag ätit lite mer kolisar känns det som om hjärtaktiviteten ökar ngt. Går över efter ett tag. Har varit lite yr o illamående också men har satt det i samband m att jag inte direkt känner igen när jag blir hungrig numer + att jag sovit uruselt de senaste 4 nätterna.
Hoppas det går över för dig!
Jag har har också haft hjärtklappning,men då mest efter ett såstort intag av fett o protein, satidigt hat jag tappat lite vikt. jjag tolkar det som om förbränningen går på högvarv efter måltiden

Jag kände av hjärtklappning efter ett tag, då jag lade om kosten… för min del kopplade jag det till för stort dagligt intag av koffein, så jag minskade på kaffedrickandet (dricker fortfarande en kopp på morgonen) och då upphörde besvären…
Senare då jag testade kokosfett, kände jag av det igen, om jag tog för mycket… nu blir det max 2 tsk kokosfett om dagen…
"still lost in space and time"

Jag känner oxå av att hjärtat hoppar omkring lite osammanhängande ibland. Just idag är det en sån dag samt att jag känner mig matt och trött…Går in på 4:de veckan imorgon.
Jag kände det som att hjärtat slog extra hårt dvs jag kände verkligen hur hjärtat arbetade lite xtra snabbt en liten stund, efter ca en månad på lchf. Kändes lite då och då och höll väl i sig i någon månad och sedan försvann det gradvis och nu efter 11 månader känner jag inget. Jag åt "ren" lchf men ingen fakir.
I mitt fall berodde det iaf inte på kaffe eller kokosfett, eftersom jag inte dricker det förra och ännu inte upptäckt det senare.

kanske är det så att hjärtat blir starkare och orkar slå hårdare? 
Eller som någon annan sa; att kroppen går på högbränning av fett just när man ätit lite mer fett..

#9 så var det för mej oxå. nu kommer det bara om jag ätit för mycket kolisar.
Jag känner av hjärtat lite om jag äter för lite fett (eller för mycket protein kanske man kan säga). Om jag till exempel äter en stor portion magert kött utan något fett till. Brukar gå över om jag äter t.ex. en bit ost någon timma efter maten, fast numera försöker jag undvika måltider som bara är en massa protein utan fett.
Det låter som omställningsproblem men de kommer litet senare, troligen för att du inte varit strikt utan faktiskt äter både honung och choklad.

Det är lite skönt att se att det inte är helt ovanligt med de här symptomen. Då kan jag släppa lite på den oro som jag har känt över det.
Jag har ätit lite mer kolhydrater idag för att se om det hjälper.

Helt ny upplevelse för mig oxå ikväll, då jag känner att hjärtat slår hårdare. Nu har jag unnat mig mandeltårtan med chokladkräm på som jag hittade recept på men det var för flera timmar sedan. Åt middag vid 16.30 (kyckling, creme fraiche lite tomat och vitkål samt då efterrätt eftersom det var Alla Hjärtans Dag. Varför kommer det så många timmar efter intagandet då tro?`? Jag hade förstått om det kom direkt efteråt.
Obehagligt och jag blev riktigt nervös då jag haft ångest förut i mitt liv och gör allt för att inte hamna där igen.
Är annars inte lika strikt i kosten som många andra här. Vi äter fortfarande broccoli eller tomatsallad till alla måltider då vi vill ha lite fräscht på tallriken. Och möjligtvis nån liten mörk choklad till eftermiddagskaffet. Äter nötter till yoghurten på morgonen och det är väl oxå nåt som andra äter väldigt lite utav.
Vad bör man äta för att få i sig mer magnesium om så är fallet??