Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 734 ggr
AnnaCathrina
0

Tjuvlyssnat

Jag råkade höra ett intressant samtal i dag i lunchrummet. Ett gäng som satt och pratade om människans matvanor.

- Vi började äta kött när vi kom på att vi kunde värma saker, sa en.

- Ja innan så satt vi ju och typ knaprade på bark.

Och så tyckte de att det var dumt att odla kött. De var överens om att det var bättre med ekologiskt kött än odlat.

Åh vilken lust jag fick att hålla en lektion för dem. Men det gjorde jag förstås inte.

Fast jag undrar om okunskapen är så utbredd som den verkar vara?Förvånad

magma
0

Fast om de var överens om att ekokött är bättre än annat kött så är ju kunskapsnivån inte alltför låg ändå, även om barkkommentaren var knepig.Flört

Amiechan
0

Bark. :D

Karin20
0

Hur gör man när man odlar kött, är det på samma sätt som när man plockar makaronerna från buskarna i Italien?Flört

//Karin

Mervi
0

Skrattande

kitabu
0

Bark är cellulosa dvs fibrer. Under nödår blandades det bark i brödet för att dryga ut säden. Nu blandas det fibrer i brödet för att "göra det nyttigare".

Gronstedt
0

#3: Någon har kommit på att man kan få muskelceller (kött) att växa i näringslösning, utan att man behöver ha ett levande djur som går omkring. Hörde om det på radio häromdagen.

AnnaCathrina
0

#1 Ja det var tur att de åtminstone föredrog ekokött. Glad

Mervi
0

#6jag läste om det också. Så snart kan vi äta odlat köttFundersam

ullna
0

Jag överhörde ett par tonårstjejer prata om pojkvännen som drack 27 coca-cola om dagen och var coca-cola-narkoman - till detta åt han chips och kakor. För att klara den dieten tränade han jämt och ständigt och gick upp och ner i vikt. Är det konstigt att vi har en fetma-epedemi????? Lagad mat? Vad är det - finns det. Kan någon laga mat längre?

Jag fick så´n lust att hålla föredrag. Men sån´t gör man ju inte i Sverige.