Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1075 ggr
Tizia
0

Bacon godis

Nu när jag vilat upp mig i en veckas tid hos mina föräldrar har jag ramlat över något riktigt riktigt gott Skrattande

Hårdstekt bacon, man steker den tills den friteras i sitt eget fett och drar ihop sig som tusan. Det ska vara så den nästan bränns vid och smular sönder när man tittar på den. Mums! Min mamma har i åratal gottat sig med detta och jag har alltid avskytt bacon men det här var riktigt smarrigt.

Litet tips när suget faller på Flört

MaMaMade
0

Funkar m stekt sidfläsk också…o hårdstekt rökt lax o vitlökscreme fraiche…*mmm*! Nyttigheten kan nog diskuteras men what the heck…istället för chips så… Flört

Tizia
0

Sidfläsket är nästa steg för mig MaMaMade svålen kommer ju att puffa till sig och det kan bli smarrigt Flört

andreas0
0

Ta vara på fettet bara om ni gör så här, det kan ni ha till annan stekning senare.

Cowboy
0

Att steka bort fettet i bacon tycker jag verkar fettskrämt. Bara inte det berömda hushållspappret kommer till användning också.

Tizia
0

#4  Jag är otroligt fettskrämd, eller ja var väldigt fettskrämd innan jag började med LCHF för mer än 1 och ett halvt år sen Skrattande

Detta med att steka bacon tills de bara är skrumpna krispiga godsaker är ett sätt för mig att äta något jag verkligen hatar, nämligen bacon. Och till råga på allt tycka att det är gott. Så nu kan man också vara social med sambon när han äter bacon Flört

Jennix
0

Håller helt med! Perfekt som snacks! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Amiechan
0

#5: Du kan ju göra dippsås på creme fraiche att dippa dina baconchips i också. :D

Tizia
0

#7 Amiechan, det där lät snuskigt gott. Om 20kg så får jag gotta mig med det Skrattande

Amiechan
0

Bättre att fira med än wienerbröd Flört

MaMaMade
0

Vi ska äta rödkokt sidfläsk till middag. Tar nog o steker på ett par skivor lite extra när jag kommer hem från syjuntan ikväll… Skrattande