Frågor ....
Som ni vet så har jag pga ekonomiska skäl inte kunnat fortsätta med LCHF så som jag hade önskat.
Men jag försöker så gott det går att hålla mig till så lik kost som möjligt.
Min undran nu är att eftersom jag äter en del frukt och ibland potatis eller bulgur ska jag vara försiktigare med fett då ??
Med tanke på att fett och kolhydrater inte går ihop menar jag ??

Dom fetterna jag använder är olivolja, smör och bregott.
Om du är rädd att gå upp i vikt, ska du vara försiktig med kombinera kolhydratrika livsmedel o rikligt med fett. Kolhydraterna höjer blodsockret, så utsöndras mycket insulin o fettinlagring möjliggörs.
Vill bara kommentera att du inte kunde fortsätta av ekonomiska skäl. För mig har matkontot blivit billigare, kanske p g a att jag åt mycket frukt och grönsaker tidigare. Totalt sett så äter jag mycket mindre nu eftersom allt småätande är borta ur min kost.

#3 Jag lever på sjukbidrag och har två tonåringar varav den ene ska ha vanlig mat och då blir det dyrt.
Bor i en liten håla med endast tre affärer så det finns inte så mycket att välja mellan har heller ingen bil så att åka till annan ort och storhandla går inte.
Men allt detta har jag redan berättat i en annan tråd här så jag orkar inte ta det igen vill bara ha svar på min fråga i denna tråd.
//Mizzi

Jag tänker att fett är bra för mättnaden och att du borde kunna fortsätta försöka hålla en hög andel fett även om du äter bulgur och potatis. Men det är ju individuellt också. Svårt att råda, du får kanske testa dig fram.
Vad jag vet så ska man inte blanda Kh med fett… Vet inte vart jag har hört/läst det men jag tror faktiskt på det. Det ena tar det andra… Vet inte om det stämmer men det låter vettigt. Så jag skulle inte mixa så. Men jag kan ju ha fel… :-)

Tack för artikeln. Jag håller på att övertyga mig själv att jag visst kan fortsätta med Honung i Teet och Råsocker i Kaffet så den pekar exakt på det jag behövde läsa just nu…