Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 817 ggr
kwik
0

Trötthet!

Vad gör jag för fel?  Äter jag fel?

Varför är jag så trött, fortfarande efter 3 månader med LCHF. Blir så fruktansvärt "mattrött" helt plötsligt.

Kan sova 9-10 timmar och ändå bli fruktansvärt trött på em.

Är det kroppsomställning som pågår?

Är det någon som haft liknande besvär?

[Norum]
0

Japp! Finns en tröttis till… Men så blir jag varje vår, så för mig är det årstiden.
Mattrött vet jag inte riktigt vad du menar med faktiskt….

Rita-S
0

tänker du på sådan trött man kunne bli av et större måltid med massor av kolisar förut?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mona-Stina
0

Paltkoma är det ni kanske talar om.

Brynhilde
0

Paltkoma får man väl inte när man äter LCHF.

Hela januari och in i februari har jag varit så fruktansvärt trött och för min del tror jag det beror på anpassningen till kosten. Jag började med LCHF i oktober. En dag i förra veckan vaknade jag och den tröttheten var försvunnen.

Du kan ha brist på nån vitamin/mineral.

Det är svårt att säga vad orsakerna kan vara. Du har inte skrivit exakt hur du äter eller hur ditt normala hälsotillstånd är.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

andreas0
0

Kanske kan vara brist på D-vitamin eftersom det har varit mörkt ute en stor del av dynget rätt länge nu? Testa att ge dig ut när det är soligt ute, kanske ta en promenad varje dag i ljuset, se om det hjälper något.

mumsan
0

Jag har behov av en siesta varje dag för att orka. Har du varit sjuk  så vill kroppen säga till att nu behöver du vila lite mera ett tag. Jag kan vara tröttare när det är vinter och mörkt ute. Om man äter denna kosten LCHF så kan det bli enformaigt om man inte varierar med olika saker i sin kost. Äter ex. kyklinglever, det innehåller mycket järn som man blir piggare av. Kyklinglevern smakar milt och är mjuk som marsipan. Väldigt gott.

hypos
0

Du måste gå till läkare och kolla  TSH-värde- alltså ämnesomsättningsprov. Hade precis som dig- trött och orkade ingenting- hade för låg ämnesomsättning. Fick medicin "Levaxin" och det fixade sig i kombination med LCHF.