Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4483 ggr
malins79
0

LCHF mat på Lidl?!

Tänkte handla på Lidl på lördag när jag är i närheten, vad ska man köpa där som är bra och billigt, alltså matvaror.

Jennix
0

Ost, smör, grädde är kanske billigare?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Rita-S
0

och kött? Dom hadde billig vitkål senast jag va dit, samt lambiffar :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LottS
0

De har bra korvar och mumziga styckfrysta biffar (rumpsteak)!

Wildrat
0

Nötfärsen var billig den här veckan…

Oluf-56a
0

Macademianötter har de bra pris på.

lisslie1956
0

Det finns något som heter cevap cici och kostar ca 40 kr för ett kilo. Det är djupfryst. 97 % kött och innehåll förutom kött är salt och senap. Det står inte på innehållsförteckning hur många kolhydrater per 100 gram, men kan inte tänka mig att det är mycket.

Första gången jag åt det var när jag var i Sarajevo. Då serverades det med stenungsbakat bröd och lök, samt med yoghurt till att dricka,

Jag har försökt att göra samma sak under många år men inte hittat smaken.

NU köper jag de färdiga Cevap cici på Lidhl och serverar med lite grönsallad och lök, samt en vitlöksdressing gjord på cremè fraiche. Super gott.

Det är att rekommendera

lisslie1956
0

Det jag glömde säga att det är gjort på köttfärs och liknar järpar. Men det smakar helt annurlunda. För er som inte vet vad "cevaper" är för något.

malins79
0

Tack för svar ska kolla i frysdiskarna.

ruphus
0

Cevap cici

Jag skulle just tipsa om det, de är himmelskt goda och kryddningen är do-die-for, och lagoma bitar också!

Gojkan
0

Deras 10% yughurt, många god korvar med lite kolhydrater, goda bra ostar.

malins79
0

Är den 10% yoghurten som den Turkiska?

Säljs den i 0,5l eller 1l?

giah
0

Örtkkrydda , frystorkad, utan konstiga tillsatser. Stor burk med blått lock.

Sotlugg
0

deras rökta lax är inte dum

malins79
0

Ååå rökt lax är så gott!

AnnaCathrina
0

Dom har fryst vildfångad lax också.

[Karro]
1

Lidl har stora delar av mejeriprodukterna från Arla… alltså smör o grädde, även några ostar

Fnyfniken
0

De har leverkäs med endast 1 g kh. Ta den med bitar i (gult tygskinn). den är salt med god.

Sagittaria
0

# 15; Vildfångad lax, menar du det? Wow, tack för tipset.

Gojkan
0

malins79
Den är lite godare än turkisk tycker jag. Säljs i liknande hinkar, blå/vita.

malins79
0

Jag köpte bla cevap cici och tänkte testa de till lunch imorgon.

Nån skrev att det inte stod näringsvärde på dem men det gjorde det på min påse, 1g kolhydrat så det är ju bra, och jag har för mig 19g fett och 12 g protein.