Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3704 ggr
shin
0

UNGERSK SALAMI

Hej är det någon som  har koll på hur mycket kolhydrater det kan vara i "ÄKTA UNGERSK MINI SNACK" (SALAMI)

Mervi
0

Står det inte på paketet så är det inte lätt att veta.

Men de ungerska korvarna i överlag innehåller inte så mycket kolhydrater. Jag brukar köpa PICK-salamin. Gott när man bara vill ha en salt-bit.

ebet
0

Skulle inte tro att de innehåller ngr kolisar alls. Det är bara kött och fett och så får de torka länge. Kan rekommendera varmt.

shin
0

tack,då ska jag fortsätta o mumsa..Räcka ut tungan

Brynhilde
0

en del salami jag tittat på har innehållit druvsocker, men det kan inte vara så stora mängder.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Wildrat
0

Är det en svansk tillverkare kan det vara allehanda skräp i, massor med E-nummer (bla E621), druvsocker och potatisflingor.

Mega
0

Tyvärr kan inte jag heller hjälpa dig med svaret….

Men ditt problem är väldigt vanligt för mig då nästan inga produkter alls här i Ungern har någon vidare innehållsförteckning.

Tur väl är inte tillsats och light vågen riktigt etablerad här ännu, men det kommer starkt, tyvärr.

Kan ju hoppas att innehållsförteckningarna anländer ungefär samtidigt som tillsatserna. Men det gör det säkert, då folk ska börja räkna kalorier även här.

Mervi
0

Jag har en ungersk salami hemma, skall kolla innehållsförteckningen, det finns på svenska på klistrat. återkommer.

magma
0

Hittade Pärsons salami häromdagen, blev glatt överraskad över att den inte innehöll smakförstärkare!

Mervi
0

så här står det på min korv:

Ingredienser: fläskkött och fett, salt, kryddor???, socker, antioxidant, bindemedel, E250 (detta är väl konserveringsmedel)

Grort av 150 gram fläskkött/100 gram färdig produkt.

Tyvärr inte så utförligt som jag trodde. Om kryddorna innehåller glutamat vet jag inte.

Sockret på femte plats så det kan inte vara mycket.

Jag ser att denna inte heter Pick-salami utan Original szalami  från något som heter Szole Meat, tillverkat i Ungern.

ullna
0

Pick-Salami:

griskött, späck,socker, kryddor koksalt max 5%. Konserveringsmedel E250.

Per 100 g: 75 g griskött Fetthalt 45%

Inget E621 där inte!!

shin
0

Tack för hjälpen,jag hittade en ungersk sort från Grunfelds, mini snack, o där är innehåll. griskött,späck, nötkött, koksalt, kryddor,o konserveringsm. E250,E262. Dom  är SÅÅ goda. Köpte dom på Coop konsum. Är det ok o äta lite eller lite mer?

ebet
0

Jag är ungersk salamifreek, uppfödd på det praktisk taget. Det är nästan svårare beroende än kolisarna. Och nu vågar jag äntligen äta det med gott samvete och hämningslöst. Men man orkar ju inte så mycket blir mätt på några skivor. E numrena vet jag inte ngt om, och offrar jag mig gärna, det är det värt