Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 697 ggr
Bacon
0

Ny medlem

Jag började min kostomläggning/viktminskning för ca 3 månader sedan, första månaden med hjälp av protein- och fettdrink 3 ggr per dag + 3 övriga mål per dag. Eftersom jag är novis vid spisen bestod måltiderna för det mesta av kyckling, ägg, skinka, yoghurt och någon grönsak. Uteslöt helt socker och vitt mjöl. Eftersom jag tycks ha begåvats med en gigantisk sockergen, skulle jag nog inte ha klarat starten utan den där drinken. Jag gick (eller snarare satt - ingen motion alls) ner 5 kg första månaden. Tyckte det gick för snabbt neråt, så jag började äta finn crisp och morötter också.

Efter en månads viktnedgång hittade jag Annika D:s blogg och blev alldeles lyrisk över hennes kostprogram. Nu kom bacon in i mitt liv och flottet började yra kring spisen. De följande två månaderna gick jag ner ytterligare 5 kg samtidigt som jag hittade den här underbara sajten.

Nu vill jag inte gå ner mer i vikt, men dels vill jag äta så att jag förhoppningsvis slipper "ärva" mina föräldrars sjukdomar, dels är jag livrädd för att bli gottoman och glassofil igen. Jag har också börjat påverka kompisar med fetma, högt Blodtryck och diabetes att lägga om kosten. Jag tror det kommer att gå jättebra med hjälp av alla goa medlemmar på den här sajten.

Mimsivimsi
0

grattis till hälsofördelarna med kosten!!

Får man möjligtvis fråga vad den här "fettdrinken" består av?

andreas0
0

Välkommen till sidan!

Bacon
0

Man får väl inte göra reklam här…. Drinken användes i TV-programmet Du är vad du äter - innehåller fr.a. vassleprotein samt linfröolja, psylliumfröskal (för tarmfunktionen) och vatten. Inget animaliskt i drinken, däremot mycket animaliskt mellan drinkarna.

Wildrat
0

Vassleprotein är animaliskt, det är ren mjölkprotein…

Välkommen hit förresten!

Marylojs
0

Så underbart, grattis och välkommen hit!

Bacon
0

Wildrat! Tack för korrigeringen. Tänkte inte på det i denna sena timma. Hungrig.

andreas0
0

#3, Så länge det är något som har med kosten vi förespråkar att göra så får man göra reklam här, om jag har förstått det rätt.

Mervi
0

Välkommen hit och grattis!

MaMaMade
0

Varmt välkommen hit, Bacon! Glad

ebet
0

Välkommen Bacon. Kul namn och gott.

miagumman
0

Varmt välkommen Bacon!Glad

Brynhilde
0

Hej och välkommen hit.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

magma
0

Välkommen hit, det verkar som att du trivs och mår bra med kosten. Kul!