Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4112 ggr
silvertopp
0

Bil uppkörning!!!

Jag skall köra upp imorgon för B-körkort, någon som har tips på någon mat som gör att man känner sig mindre stressad?

Pasi
0

Smör!
Men även vin och sprit funkar!Flört

Pehpsii
0

Stres svet jag inte hur man botar, men tänk på att markera noga att du tittar ner i gator där det inte är väjningsplikt och i alla speglar och sånt. Vänder du inte på huvet så de ser att du tittar kan de kugga en för sånt.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

silvertopp
0

Alkohol kanske inte är så lämpligt vid det tillfället. Men smör låter kanske bra.

ButterflyEffect
0

*håller turmmarna för dig*

silvertopp
0

Tack cinnamon

DrAnna
0

ordentlig frukost eller lunch,vilket det nu blir, så att du känner dig lagom mätt och nöjd. Inga extra kolhydrater för att bli alert eller så! Dem blir du bara nervös av. Lycka till!

Jennix
0

Vi håller tummarna!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

korseett
0

det jag minns från min uppkörning var det ständiga kollet i sidospeglarna. Det kommer att går bra. Lycka Till!

Margareta
0

Jag säger bara POTKÄS dvs ost och smör.

Det skulle jag alla gånger använda mig av…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Lycka till! Fet mat lungnar.

dufva
0

Lite tillskott av magnesium lindrar nervositeten och ökar stresståligheten..

Se till att man inte är uttorkad

Äta rejält men inte för nära inpå testet (3-4 timmar)

Dessi101
0

Hoppas det kommer gå bra! :D

Tilda-T
0

Min yngsta dotter ska också köra upp i morgon kl 9.00 och hon är dönervös redan nu. Ska iväg och övningsköra en sväng med henne ikväll. Jag håller tummarna för er båda imorgon!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

MaMaMade
0

Det kommer att gå finfint ska du se! Håller o kniper m allt jag har! Flört

Karin20
0

Du fixar det!

//Karin

MillisB
0

Och nu är vi väl nyfikna på hur det gick?!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

silvertopp
0

Tack för era tips, men tyvärr gick det inte så bra………….

Margareta
0

Då får man försöka igen!!!

Ingen fara - alltid lärde du dig något!

silvertopp
0

Just nu har jag helt tappat lusten för att köra bil ändå.

MaMaMade
0

Äsch då, inte! Jag var så himla nervös när jag körde upp så jag försökte starta motorn då den redan var igång…blev underkänd på körningen men fixade det teoretiska. Hade världens suraste uppkörningsman förresten… Nästa ggn fick jag en jättetrevlig man o allt gick som smör! Kom igen…en ggn är ingen ggn…

*Kram*!Kyss

Bookjones
0

Silvertopp!

Deppa inte för att du inte klarade uppkörningen. Jag flunkade min första uppkörning i Georgia (har inget svenskt körkort). Den var gjord i en inhägnad parkeringsplats med orangea koner som låtsastrafik! Jag körde över en orange låtsasperson när jag skulle parallellparkera.

LenaK63
0

Ingen fara, ingen fara. Allt går över och nästa gång går det såå bra. Vi försökte träna vår son, då 16 år gammal. Han sa:  "Sitta så där och trampa" och " Jag kommer alldrig att lära mig att köra bil!" (hoppas han inte ser detta!!)  Allt gick till slut bra. Han fick köra upp, med 18 år, dagen för julafton i blixthalka och kom lycklig och visade sitt nya körkort för oss som satt och väntade på ett fik. I morgon ska du se att allt ser bättre ut.

silvertopp
0

Men det käns så hopplöst. Jag gjorde ett litet fel, och nu får jag vänta i 3 mån för att få en ny uppkörningstid….

MaMaMade
0

Allt är relativt…jag kommer förmodligen att få vänta dubbelt så länge innan jag kan komma i ett par jeans som passar till min längd utan att må illa så fort jag sätter mig ner.Fundersam

Den som väntar på ngt gott…Flört

mizztlur
0

En tanke från en uppkörningskvinna…dock ej på bil utan på traktor men har ändå via utbildning rätt klart för mig hur det funkar "från andra sidan"..

…man blir inte kuggad för en skitsak…men man måste som uppkörningsperson ange varför man blir kuggad… utan kör man totalt sett bra och har koll på läget så kan man missa grovt och ändå får sitt kort, jag vet själv av erfarenhet. Så…ett tips under de här tre månader som du kanske får vänta…

..kör så du blir säker på vad du gör--att du känner dig trygg bakom ratten…kör i många olika miljöer…träna på det som är svårt….då kommer det garanterat funka..

Lycka till!

Oluf-56a
0

Nästa gång fixar du det, ge inte upp!! Jag vet att du fixar det, du kör faktiskt riktigt braFlört, du blir bara så nervös så du glömmer det du lärt dig. sen har du haft otur med grinig uppkörningsman.

Margareta
0

Det är så olika hur de är på olika uppkörningsstationer - en del vill ha trevlig stämning som coolar ner de som skall köra och en del verkar tycka det är kul att skrämmas.

Jag var iväg med sonen förra året och stötte på den trevliga varianten - det var hur lugnt som helst och de ville verkligen att alla skulle klara sig. MAn blir ju NERVÖS och gör fel saker bara därför!

Ge inte upp!

På't igen bara

silvertopp
0

Jag tröstade mig med en bit 89% chokolad, otroligt god faktiskt, (bara 19kolhydrater) så nu känner jag mig lite bättre.

Oluf ..Du kanske skulle börja jobba på vägvärket, så kan du godkänna mig om  jag skulle göra någon mer uppkörning.Fot i munnnen

ullakarin
0

Jag hade kört privat väldigt mycket innan jag körde upp. När jag sen väl gjorde det, så var jag styv i korken - jag ägde hela vägen. "Så här kör man bil", sa uppkörningsmannen (vi var tre i bilen) och sjönk bakåt i sin sät. Man ska nog inte visa att man är nervös? "Och så kör du till parkeringsplatsen, du ska fickparkera". Då fick jag storhickan! Parkerade, gjorde om det - det blev inte bra. Det sa jag också - det är inte bra men det får duga nu. Jag fick kortet! En kille som var med fick inte sitt - han hade glömt vända på huvudet stup i kvarten. Annars körde han hur bra som helst.

Karin20
0

När jag skulle köra upp vågade min väninna inte köra med andra, så hon fick vänta på oss och sedan köra själv, och då blev det i stan! Vi andra fick köra långt ut och tillbaka, vilket ju är lättare.

Vi fick körkort och inte hon. Men hennes mest fantastiska fel var att hon skulle fickparkera när allt var klart och backade på en bil på den stora tomma parkeringen. Och det var uppkörningsmannens bil!Skrattande

//Karin

silvertopp
0

Ja man ska nog inte visa att man är nervös. Men det handlar nog lite om att få rätt uppkörningsman också. Nu fick jag kör upp med värdens suraste och bittraste gubbe. Som dessutom hade en uppkörningselev med sig som han skulle lära upp. Och det var nog inte svårt för hon var pricis lika tråkig och stel, sur ,som honom. Det känns så hopplöst nu får jag vänta ända till maj innan jag får köra upp igen. Fast jag ringer på återbud varje dag och hoppas att dom fått in något. Jag tycker faktiskt själv att jag kör bra och har svårt att ta mig till jobbet utan bil.

anki1
0

Min dotter fick köra upp 4 gånger innan hon lyckade, de sista 2 som "privatist". INspektören tyckte att hon var lite för försiktig och inte höll tillräcklig koll i backspegalrna. 2 gånger hade hon Norrtäljes "suraste" inspektör. Hon har haft sin lapp nu i ung 1,5 år.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

silvertopp
0

Ja har ju fått hisingens suraste inspektör, och hoppas att jag alldrig behöver sitt i samma bil som honom igen!