Gastric bypass, nu även för barn!
Såg nyss ett nytt avsnitt av Oprah Winfrey där titlen löd:
_"Should a 340 pound teen have gastric bypass"
_
Winfrey frågade sina gäster (som samtliga var under 18 år) som genomfört magsäcksoperationer hur mycket de kunde äta idag. Samtliga svarade “tre tuggor av en hamburgare, och några pommes frites”. Några varningsklockor ringer i allafall i mitt huvud…
En annan ung man hade genomgått en annan sorts operation som heter Gastric banding, vilket inte är en lika dramatisk operation. Man stryper ovandelen av magsäcken vilket gör att maten passerar långsammare. Detta gör att patienten håller sig mätt och minskar därför risken för överätning. Precis som med LCHF med andra ord.

Hemskt att vara opererad…bara kunna äta lite, och fortfarande jättefel = mineral- och vitaminbrist av massor av essentiella näringsämnen.
Fruktansvärt!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
tänk att kvick fix alltid lockar mera än beteende förändring.. vad hjälper det omman inte kollar vart prolemet egentligen ligger. nu säger jag inte att ingen ska göra operationer för att bli hjälpta. man måste bara gå lite jupare för att det inte ska hända igen där tyvärr så många som 35% gör efter några år. barn ska väl aldrig behöva utsättas för något sådant.
Ojoj…!
Jag läser på ett annat forum som handlar om övervikt och där florerar frågorna om preparat. Vilka piller andra har provat, vilka pulver dieter är effektiva osv. Även frårgor om operationer. Det är skrämmande att man skall ta till en massa läkemedel som har många biverkningar och som man inte kan äta hela livet. Det är snabbfix alltihop.

det här är det morderna samhällets könsstympning..
Varför inte hjälpa barnen att bli av med sitt sockerberoende istället??? Det är ju helt sjukt..

såg ett program på tv 9 som heter "diet-doctors". där var en kvinna som gjort en banding-op och har fått sitt liv förstört! kräks om hon äter något "vanligt", måste mixa allt för att få behålla det i magen. blä!!
#7 Det är ju en banding jag har gjort… lchf kosten är den enda som inte varit godis som jag inte kräkts upp…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag tror att problemet är proportionerna på skrämselpropagandan för s.k. Atkins. Det döööör man ju av, eller hur? Står i Aftonbladet.
Jättemånga som kommer till tals har uppenbarligen inte ens prövat en lågkolhydratkost, eller om de har gjort det, så har de inte fått stöd för sitt kolhydratberoende, utan suttit i 2 veckor och mått illa och varit sugen på chips, och sen gett upp.
Bantarprofessorn, tror ni han kör
1 tallriksmodellen,
2 Reductil,
3 Gastric By-Pass?
Det tror jag. Att förespråka lågkolhydrat är väl att sälla sig med djävulen.

#8 tur att DU hittade hit!!
Jag är glad för det jag med .:) Inte mått så här bra på år :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor