Mina fyra grundpelare....
okej . Jag tänker såhär…skall man klara något så måste man hitta sina strategier….och jag tror jag hittat mina…
1. Peppning. Detta tror jag är otroligt viktigt för att kunna geonmföra något. Man kan diskutera, man känner att man är på rätt väg och att man kommer någonstans om man kan dela erfarenher. iFokus är mitt pepp nr 1. =) och min kunskapskälla.
2. Vilja /mål. Man vill komma någonstans. Man vet vart man ska. Man har förebilder som gått samma väg som inspirerar en, som ger en motivation. Mitt mål är att gå ner i vikt och må bra. Så nu var det sagt. Definiera kan man göra lite tydligare…
3. Planering. Det är verkligen A och O. Att planera vad man ska äta, när och vad man ska handla. Sätta rutiner för när man ska träna osv. För ofta går vi ovanor o så står vi där med huvet i glassburken… bra att ha back up planer såsom färdigt i frys eller kylskåp.
4. Att leva nu. Att må bra. Livet händer nu. Dags att aktivera och göra saker man vill nu, inte sen när man gått ner 10 kilo, utan nu. Att njuta av livet. Om man mår bra inombords så lyser det igenom , så visst skönhet kommer inifrån, om inte annat känner man sig vacker, o det är det enda som betyder något för en själv.
ja jag kände att jag ville delge mina tankar…alltid någon som kanske kan ta till sig något. jag tror detta kommer funka för mig. jag är hoppfull!
tack för att ni finns /mvh /lina

Bra grundpelare, tycker jag! Behöver särskilt påminna mig själv om nr4 ibland….
Jag tycker också detta låter bra. Lycka till!