Ok att dricka mjölk??
Läste att Skalderman dricker vatten till maten, men får man dricka mjölk?

Är det ingen som vet?

man får dricka mjölk, men det blir många kolhydrater per deciliter , så jag tror inte de flesta "offrar" dagsransonen kolhydrater på mjölk.

Jag dricker mjölk, äter fil och använder grädde. Men jag är heller inte så känslig för den mängden kolhydrater. Det finns det många som är, särskilt de med diabetes-2 har jag fattat det som.

Jag tillhör den grupp som bara försöker hålla nere på kolhydraterna, och ett stort glas mjölk blir 15 gram kolhydrater då det är 5 gram per deciliter i mjölk, på ett ungefär. Jag får i mig max 20 gram per dag, så det där mjölkglaset vore förfärligt för min egen del. Men 50-70 gram om dagen är bra det också, man sätter ribban där det känns som bäst, helt enkelt.

Mjölken är lite speciellt som livsmedel.
Massor med näringsämnen och relativt lite kolhydrater borde ju göra den till ett perfekt livsmedel under LCHF-kost.
Det är den också för många men inte för alla.
För en del tenderar den att bromsa en viktminskning, detta antagligen för att mjölken gör att insulin frisätts i högre omfattning än vad kolhydratmängden i den borde svara för.
Hur kroppen handskas med det stegrade insulinet är alltså individuellt och medan många kan njuta av mjölkprodukter utan att viktreduceringen minskar klarar andra knappt nånting alls innan det blir bakslag på den punkten..

Men man skulle ju använda grädde, det gör jag en hel del, men är det mer kolhydrater i mjölk? jag har inte kollat detta…

Det är som sagt inte främst kolhydratmängden i mjölkprodukter som är boven utan frisättningen av insulin som blir följden.
Man bör välja så feta varianter som möjligt eftersom fettet håller tillbaka omsättningshastigheten.
De flesta tolererar ost fet youghurt och grädde under förutsättning att det inte blir för stora mängder.
Ju magrare produkter desto snabbare omsättning och högre insulinvärden.
Det är som sagt individuellt hur det slår och det måste man nog själv upptäcka och anpassa efterhand
..
Många kan dricka mjölk, andra inte. Det beror på hur du vill lägga dig om man ser till antalet kolhydrater. Ett glas mjölk har väl ca 8-10 gram kolhydrater.

Mjölk 5 gram kolh / 100 gram
Grädde 3 gram / 100 gram
Så vitt jag vet. 
#9, Ungefär ja. Och innehållet i ett glas är ju på ca 200 gram. Man får vara försiktig med flytande varor, eftersom det är lätt att få i sig mer än man tror. Två glas mjölk så är man uppe i mer kolhydrater som jag äter på en hel dag t.ex.

Jag var en sucker för oboy förr, så efter någon vecka med denna kost blev jag sugen på att göra en variant, då tog jag hälften grädde och hälften vatten och sen kakao och sötningsmedel och kokade upp. Det blev riktigt gott, och ett glas på 200g blev då 3 gram kolhydrater. Plus att kakao är bra!
Fast det var innan jag fann äggmjölken. Den kan nog övervinna vad som helst! 
Det är tyvärr inte så enkelt så att man kan säga att man FÅR eller INTE FÅR dricka mjölk…
Du måste själv prova och se om det funkar för dig. Drick mjölk, mår du dåligt eller går inte ner i vikt, vilket som är viktigast för dig, så slutar du med mjölken.
Det är bara att prova! :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tackar för alla kloka svar!!
Man har många frågor som nybörjare inom LCHF Så det kommer nog fler frågor ska ni se!